۷۸ مدرسه آذربایجان شرقی، میزبان مهمانان نوروزی

۷۸ مدرسه آذربایجان شرقی میزبان مهمانان نوروزی خواهند بود که ۴۵ مورد از آن‌ها فعال و ۳۳ باب مدرسه نیز به صورت آماده‌باش و نیمه‌فعال هستند.

به گزارش ارک خبر،غلامرضا علیزاده، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیرکل روز دوشنبه در این جلسه با بیان اینکه مراکز اسکان فرهنگیان استان در نوروز سال ۱۴۰۲، میزبان ۳۳۰۸ خانوار شامل ۱۳۴۹۴ نفر بودند، از افزایش ۱۵ درصدی مهمانان نوروزی مراکز اسکان فرهنگیان استان نسبت به سال ۱۴۰۱، خبر داد.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری نیز ۱۶۸۳۱ خانوار شامل ۸۸۴۰۸ نفر در مراکز اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند.

در ادامه جلسه اعضای ستاد اسکان نوروزی به ارائه نکته نظرهای خود به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به فرهنگیان در ایام نوروز ۱۴۰۳ پرداختند که آماده‌سازی سالن‌ها و اردوگاه‌ها برای استفاده احتمالی، آماده‌سازی مدارس مورد استفاده، شناسایی اماکن تاریخی و قرار دادن بروشورهای راهنمایی و اطلاعات در دسترس مهمانان، رفع نواقص و کمبودها و ایجاد زمینه برای بازی کودکان در حیات مدارس از آن جمله بودند.

ارزیابی محیط مدارس برای میزبانی از مهمانان، آراستگی ظاهری مدارس، برگزاری جلسات توجیهی برای میزبانان در مدارس، در اولویت قرار دادن مسائل بهداشتی و سر و سامان دادن نمازخانه به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان و انجام برخی کارهای فرهنگی و پرورشی برای میزبانی از مهمانان نوروزی از دیگر موارد مطرح شده طی این جلسه بود.

شایان ذکر است؛ پذیرش مهمانان نوروزی از هفته آخر اسفند ماه آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا