۱۲۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون باری خارجی و ایرانی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش ارک خبر،«اورجعلی علیزاده»، روز دوشنبه ، افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۳ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۴۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی نیز برای جابجایی مسافران از پایانه های مرزی جلفا و نوردوزتردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مدت یاد شده میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۵۵۶ هزار و ۹۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۴۴۰ هزار و ۷۰۰ تن است.

علیزاده، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۴۸ هزار مسافر از این مرز تردد کرده اند، ادامه داد: در این بازه زمانی ۳۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۳ هزار و ۲۰۰ کامیون خارجی نیز از مرز نوردوز تردد کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز نوردوز ۵۳۶ هزار و ۸۳ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۲۰ هزار و ۱۵۵ تن است.

علیزاده، تعداد مسافر ایرانی و خارجی تردد کننده از پایانه مرزی نوردوز را طی سال جاری، ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا