حمایت حداکثری از صنایع داخلی برای تحریم شکنی در صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری حمایت حداکثری از صنایع دانش بنیان و واحدهای صنعتی داخلی برای تحریم شکنی و تاب آوری بیشتر صنعت نفت در برابر تحریم ‌ا را از رویکردها و سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم اعلام کرد.

به گزارش ارک خبر،وحیدرضا زیدی‌فرد در جریان بازدید از گروه صنعتی ماشین سازی تبریز  اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش و رویکرد اصلی بر این است تا بیشترین حمایت ممکن از صنایع دانش بنیان و واحدهای صنعتی داخلی از این ظرفیت‌ها برای تحریم شکنی و تاب‌آوری بیشتر صنعت نفت در برابر این تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این رویه ثابت و قطعی دولت سیزدهم به ویژه در بخش صنایع مادری چون ماشین‌سازی تبریز است و در بازدید امروز از این شرکت ریشه‌دار به عنوان مهم‌ترین واحد سازنده ماشین افزار صنعتی در کشور به دنبال شناسایی بیش از پیش زمینه‌های مشترک همکاری وزارت نفت و زیرمجموعه‌های آن با شرکت ماشین سازی بودیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: این زمینه‌های مشترک همکاری در دو بخش خدمات فنی و صنعتی و نیز ظرفیت‌های آموزشی مجموعه ماشین سازی مورد توجه است و این شرکت توانمندی و ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه چندی پیش بین شرکت ماشین‌سازی و شرکت پالایش نفت اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های دولت سیزدهم از صنایع داخلی امیدواریم در آینده زمینه‌های لازم برای تسری نتایج مثبت این همکاری به سایر بخش‌های صنعت نفت نیز فراهم شود.

زیدی‌فرد با تاکید بر اینکه گروه ماشین سازی ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در حوزه فنی و آموزشی دارد، گفت: نیازهای کشور در صنعت نفت احصا شده و با اعلام این نیازها به صنایع مادری چون ماشین سازی تبریز و بررسی زمینه‌ها و نحوه همکاری‌های مشترک به دنبال تامین این نیازها از طریق چنین صنایع و شرکت‌های توانمند داخلی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا