بیشترین سالمندان در چه گروه سنی قرار دارند؟

آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که جمعیت سالمندان کشور به ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر رسیده است که سهم سالمندان بالای ۸۰ سال ۹۶۶هزار نفر است.

به گزارش ارک خبر ،آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که جمعیت تمام سالمندان کشور به ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر رسیده است.

براساس اطلاعات دریافتی مرکز آمار، یک میلیون و ۲۸۲ هزار زن و یک میلیون و ۹۲ هزار مرد سالمند بازنشسته در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می کنند که مجموع آنها به ۲میلیون و ۳۷۴ هزار نفر می رسد.

برآوردهای این مرکز در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که میزان سالمندان کشور که دارای سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سال هستند، دو میلیون و ۶۵۸ هزار نفر بوده که یک میلیون و ۴۳۹ هزار نفر از آن ها را زنان و یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

آخرین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ که ۹۶۶ هزار سالمند دارای سن ۸۰ سال و بیشتر در کشور زندگی می‌کنند. در این میان ۵۱۱ هزار نفر از این آمار را زنان و ۴۵۵ هزار نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

این داده‌ها اضافه می‌کند که ۶۸۳هزار از سالمندان زن و مرد در نقاط شهری و ۲۸۳ هزار سالمند در سنین ۸۰ سال و بیشتر در مناطق روستایی وغیرساکن و شهری زندگی می‌کنند.

در مجموع آخرین اطلاعات ارائه شده مرکز آمار حاکی از آن است که ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار سالمند در کشور داریم که ۵میلیون و ۸۹۷ هزار نفر آن ها در سنین بین ۶۰ تا ۷۰ سال، ۲میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سال و ۹۶۶ هزار نفر از سالمندان کشور نیز در سنین بالاتر از ۸۰ سال قرار دارند.

براساس این داده‌ها، ۲میلیون و ۳۷۴هزار سالمند مرد و زن در مناطق روستایی و غیرساکن و ۷میلیون و ۱۴۷هزار مرد و زن سالمند در مناطق شهری کشور زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا