۵۳ هزار نفر در روز نیم‌بها به سینما رفتند / گیشه‌ها ۱.۵ میلیارد تومان به جیب‌زدند

براساس آمارهای ثبت‌شده رسمی در سامانه سمفا روز گذشته که قیمت بلیت سینما‌ها نیم‌بها بود ۵۳۳۳۰ نفر سینما رفتند که این تعداد بلیت فروخته شده کمی بیشتر از ۱.۵ میلیارد تومان به گیشه‌ها واریز کرد.

به گزارش ارک خبر،روز گذشته (سه‌شنبه) در دومین روز از آبان ۱۴۰۲ سینماهای سراسر کشور براساس آمارهای رسمی سامانه سمفا ۵۳۳۳۰ نفر مخاطب در ۱۵۱۴ سانس اکران مخاطب به خود دیدند.

این درحالی است که تعداد یاد شده مخاطبان سینماهای کشور که برای دیدن فیلم مورد علاقه خود بلیت تهیه کردند مبلغی معادل ۱۵ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال به گیشه‌ها برای دیدن ۱۴ فیلم (هتل، بچه‌زرنگ، فسیل، گیج‌گاه، شهرهرت، نارگیل۲، هولیا، اخت‌الرضا، بی‌مادر، زنبورکارگر، شماره۱۰، کت‌چرمی، ستاره‌بازی و آخرین تولد) واریز کردند.

از سوی دیگر بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که پرفروش‌ترین‌های این تعداد فیلم اکران شده در سینماهای سراسر کشور فیلم هتل با سهم ۶۵.۶۶ درصدی از کل مخاطبان روز یعنی ۳۵۰۱۸ مخاطب برای ۶۸۲ سانس و درآمدی معادل ۱۰ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بوده و به دنبال آن انیمیشن بچه‌زرنگ به جلب نظر ۷۲۹۱ مخاطب که معادل ۱۳.۶۷ درصد از کل مخاطبان روز گذشته برای ۲۴۵ سانس بوده با درآمد یک‌میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۲۹۵ هزار ریال جایگاه دوم را به‌نام خود کرد.

فسیل هم در روز نیم‌بها با جلب نظر ۳۷۹۹ نفر که معادل ۷.۱۲ درصد از کل مخاطبان برای ۱۴۳ سانس بوده توانست درآمدی معادل یک میلیارد و ۷۵ میلیون و ۵۹۵ هزار ریالی را در کارنامه خود ثبت کند تا به این ترتیب سومین فیلم پرمخاطب اولین روز نیم‌بهای آبان ۱۴۰۲ شناخته شود و پس از آن گیج‌گاه هم با سهم ۴.۵۶ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۲۴۳۲ بلیت فروخته شده برای ۱۳۳ سانس توانست درآمدی معادل ۷۰۴ میلیون و ۹۸۰ هزار ریالی را در کارنامه ثبت کند و جایگاه چهارم را در اختیار گیرد.

البته شهر‌هرت هم با فروش ۲۱۹۷ بلیت که معادل ۴.۱۱ درصد از کل مخاطبان در ۱۱۷ سانس اکران سه‌شنبه گذشته بود درآمدی معادل ۶۱۹ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال داشت تا پنجمین جایگاه جدول پرمخاطبان روز گذشته را به نام خود کرده باشد و جایگاه ششم هم به نارگیل۲ با فروش ۱۴۷۵ بلیت یعنی سهم ۲.۷۶ درصدی از کل مخاطبان روز گذشته برای ۸۱ سانس و درآمدی معادل ۴۱۳ میلیون و ۶۵ هزار ریال رسید.

اما هولیا که محصول مشترک ایران و ترکیه است با فروش ۶۶۶ بلیت معادل ۱.۲۴ درصد از کل مخاطبان روز گذشته در ۵۳ سانس و درآمدی معادل ۱۹۵ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال به جایگاه هفتم بسنده کرد و هشتیمین رتبه پرمخاطب‌ها نیز به اخت‌الرضا با ۱۸۲ مخاطب در ۱۳ سانس و درآمدی معادل ۳۸ میلیون و ۸۲۵ هزار ریال رسید و نهمین رتبه هم در اختیار بی‌مادر با ۱۱۳ مخاطب در ۱۴ سانس اکران با درآمد ۳۳ میلیون و ۶۷۵ میلیون ریالی قرار گرفت.

زنبورکارگر هم با ۷۶ مخاطب برای ۱۵ سانس اکران توانست درآمدی معادل ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال داشته باشد تا رتبه دهم را به‌نام خود کرده باشد و شماره هم با فروش ۳۸ بلیت برای ۸ سانس و درآمدی معادل ۱۱۰ میلیون و ۲۵ هزار ریال جایگاه یازدهم را در اختیار گیرد و دوازدهمین رتبه هم به کت‌چرمی با فروش ۲۱ بلیت برای ۲ سانس اکران و درآمد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی رسید.

ستاره‌بازی‌ هم که محصول مشترک ایران آمریکاست با فروش ۱۶ بلیت برای ۶ سانس توانست درآمدی معادل ۴ میلیون ۸۰۰ هزار ریال داشته باشد تا در جایگاه سیزدهم روز نیم‌بهای گذشته قرار گیرد و به دنبال آن آخرین تولد با فروش ۶ بلیت برای ۲ سانس اکران توانست درآمدی معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به نام خود کند و نهایتاً به جایگاه چهاردهم یعنی رتبه آخر جدول فروش نخستین روز نیم‌بهای آبان ۱۴۰۲ بسنده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا