برگزاری کارگاه آموزشی ‘ اکوتوریسم تهران در گذر تاریخ ( صفویه تا امروز )’

خبرگزاری ارک – رجبعلی خسروآبادی مدبرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: در سالهای اخیردر استان صنعتی تهران نیازمندی به گذراندن اوقات فراغت برای کاهش فشارهای روانی، با استقبال چشمگیری در مقایسه با سایر استانها از سوی همشهریان روبرو شده است.
وی افزود: استان تهران در عین حال که با مشکلات محیط زیستی مانند جمعیت زیاد، آلودگی هوا و ترافیک دست به گریبان است. اما با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص و تنوع اقلیمی ،  دارای منابع جذابی از لحاظ جاذبه‌های طبیعی است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان ساخت: درست است بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی پایتخت برای شهروندان ناشناخته است، اما همه سلایق افراد را در گذران اوقات فراغت و تفریح نمی‌توان در بازدید از جاذبه‌های تاریخی صرف دانست.
وی با اشاره به اینکه شهروندانی که در سالهای اخیر در برنامه‌های تهرانگردی از موزه‌ها و بناهای تاریخی بازدید داشته‌اند به تدریج از سفرهای صرفا تاریخی در مسیرهای تکراری فاصله گرفته‌اند، افزود: طبیعتگردی و شرکت در تورهای ترکیبی به همراه بازدید از مناظر طبیعی  و مناطق بکر و تازه می‌تواند علاقه بسیاری از شهروندان را در گذران اوقات فراغت تامین نماید.
 خسروآبادی: تماشای محیط طبیعی برای پایتخت نشینان را در کاهش استرس و تنش‌های ناشی از زندگی صنعتی در این کلان شهر موثر دانست و ادامه داد حضور صنایع در جریان زندگی روزمره مردم تبعاتی از جمله استرس و تنش‌های اجتماعی را به همراه دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت: روستاهای هدف گردشگری نه فقط به عنوان قطب کشاورزی و دامداری، بلکه با توجه به دارا بودن جاذبه‌های فراوان طبیعی می‌توانند به محل مناسبی برای رشد و توسعه رونق اقتصادی با جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شوند.
وی گفت: قطعا از طرح‌ها و پروژه‌هایی که در جهت توسعه طبیعتگردی و با لزوم حفظ توسعه پایدار استان برنامه ریزی شده باشد با نگاهی ویژه حمایت خواهیم کرد.
حضور در این همایش آموزشی برای علاقه مندان رایگان بوده و به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعطا خواهد شد.
علاقه مندان برای ثبت نام و حضور درکارگاه آموزشی ” اکوتوریسم تهران در گذر تاریخ ( صفویه تا امروز )” می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 5000203000100 ارسال نماید.
دکمه بازگشت به بالا