امام جمعه تبریز: نقش پرستاران در ارتقای سلامت جامعه تعیین کننده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نقش پرستاران در ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است.

به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره ششمین دوره نظام پرستاری آذربایجان شرقی، پرستاران نمونه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: پرستار بر اساس تعهد و مسئولیت در برابر بیماری که گرفتار درد و رنج بیماری است، در نهایت اخلاق مداری مدارا می کند و دعای خیر بیماران را نصیب خود می کند.

وی با تاکید بر رفتار خوب و اخلاق پسندیده پرستاران با بیماران، اظهار کرد: تجربه نشان داده است بیماران به کسانی که از آنان مراقبت یا پرستاری می کنند اعتماد بیشتری می کنند و این در روند درمان بیماران نیز کمک کننده است و نگاه آمیخته با رضایت و امیدوارانه پرستاران، بیماران را برای زندگی دوباره و فارغ شدن از درد و رنج بیماری امیدوار می کند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با درود و صلوات به روح شهدای غزه و پرستاران بیمارستان های غزه که زیر حملات وحشیانه اسرائیل کودک کش صهیونیست در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: پرستاران اسوه ایثار، مهربانی، محبت، مقاومت و شجاعت هستند و باید مقام شامخ آنان ارج نهاده شود.

وی ادامه داد: پرستاری در هر عنوانی مراقبت از بیماران، از کار افتادگان، مجروحان و مصدومان که باشد در سبک و سیره انبیای الهی به شدت مورد توجه و احترام است چون آن بزرگواران نیز اهتمام زیادی به مراقبت از بیماران داشتند و کار پرستاری اگر همراه با رضایت خداوند باشد، اجر و پاداش اخروی زیادی دارد.

آل هاشم با بیان اینکه پرستاری یکی از با ارزش ترین و مقدس ترین شغل ها است، افزود: حرفه پرستاری علاوه بر اثراتی که بر روی بیمار دارد آثار زیادی نیز بر خود پرستار دارد، چون بیشترین ارتباط بیمار بعد از عمل یا ویزیت پزشکان با پرستار است و پرستار با پذیرش کارهای بیماران خودخواهی خود را از بین می برد.

۱۱ هزار پرستار در آذربایجان شرقی فعالند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تعرفه گذاری پرستاری از اقدامات مهمی بود که برای بهبود وضعیت مالی این گروه انجام شد، یادآور شد: برای سال جاری نیز تامین اعتبار لازم انجام شده است و با پرداخت هایی که در روزهای آینده آغاز خواهد شد، آذربایجان شرقی جزء اولین استان هایی خواهد بود که این امر را انجام داده است.

«بهمن نقی پور» اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار پرستار در آذربایجان شرقی به مردم خدمات مورد نیاز پرستاری را ارائه می کنند که ۶۷ درصد آنان در مراکز دانشگاهی مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی ادامه داد: با گسترش و ایجاد فضاها و بخش های مختلف در مراکز آموزشی و درمانی استان و بازنشسته شدن تعدادی از همکاران، نیازمند جذب نیروی پرستاری در شهرستان های مختلف استان هستیم.

نقی پور ابراز امیدواری کرد بتوان با حمایت‌ها و راهنمایی‌های نماییده ولی فقیه حل مشکلات پرستاران را تسریع و با حل مشکلاتی مانند صدور مجوز استخدام، امکان به کارگیری پرستاران و اختصاص فوق العاده خاص به کاهش مهاجرت این قشر کمک کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره نظام پرستاری در آذربایجان شرقی با مشارکت حداکثری و استقبال پرشور گروه های پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، بهیار، پرستار دندانپزشکی و فوریت های پزشکی در نهایت آرامش و بدون شبهه و با سلامت کامل برگزار شد، گفت: در این دوره شاهد افزایش ۲۵ درصدی مشارکت بودیم.

آمادگی جامعه پرستاری آذربایجان شرقی برای خدمت در غزه

رئیس اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب کبری، از اعلام آمادگی جامعه پرستاری برای خدمت در غزه و لبنان خبر داد و گفت: جامعه بزرگ پرستاری کشور ۳۵۰ هزار نفر است که بالای ۱۱ هزار نفر از آنان در مراکز استانی مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

«یوسف اشرفی» افزود: با توجه به افزایش جامعه پرستاری، این قشر نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولین دارد و ما از نظر تعداد پرستاران فاصله زیادی با متوسط جهانی و کشوری داریم که باید در این خصوص ثبات نیروی انسانی داشته باشیم.

وی گفت: اکنون به ۷۰۰ نفر نیروی طرحی برای بخش های توسعه یافته با امکانات جدید آذربایجان شرقی نیاز داریم و حدود یکهزار نفر باید استخدام شوند تا به متوسط کشوری برسیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا