وضعیت فعلی دریاچه ارومیه بزرگترین تهدید برای کشاورزی منطقه است

رییس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه گفت: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه بزرگترین تهدید برای کشاورزی منطقه است.

به گزارش ارک خبر،هادی فرجی آزاد افزود: بیش از ۳۰۰ هزار بهره بردار و تولید کننده در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که قصد داریم تا پایان سال آینده در سامانه سبک که به سامانه وزارت خانه و هم دولت هوشمند وصل است برای کشاورزان استان شناسنامه و پروانه کسب صادر خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به عنوان داشت: باید کشاورزان مثل دیگر اصناف بتوانند از خدمات و امتیازهای دولتی بهره مند بشوند. شناسنامه و هویت دار کردن کشاورزان استان از اولویت‌های این اتاق است.

فرجی آزاد با اشاره به اولین مطالبه اتاق اصناف کشاورزان، یادآور شد: احیای دریاچه ارومیه از حالت مرگ به حالت زنده را از دولت محترم خواهانیم چرا که وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه بدترین شرایط ممکن را برای کشاورزی، تولید، اقتصاد و حتی زندگی مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر کارشناسی احیای دریاچه ارومیه امکان پذیر خواهد بود؟ یادآور شد: با توجه به کمبود بارندگی‌های فصلی، بلی اگر اهتمام دولت در کار باشد که خدا را شکر هست می‌توان از طریق آزاد سازی حق آبه ۳۳ درصدی که این دریاچه رو به مرگ، دارد می‌توان آن را احیا کرد.

فرجی آزاد همچنین اظهار داشت: تصفیه آب فاضلاب شهرستان‌های تبریز، ارومیه و دیگر شهرستان‌ها حاشیه دریاچه ارومیه که در مراحل پایانی است، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز از عواملی هستند که به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا