اجرای پویش ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون در آذربایجان شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای پویش ملی غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،حسین حقائی با بیان اینکه این پویش از ۲۰آبان لغایت ۱۵دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: پویش ملی که با هدف غربالگری افراد بالای ۱۸ سال آن هم در کل کشور اجرا می‌شود تلاش برای جلوگیری از عوارض و خطرهای بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت است.

وی ادامه داد: این پویش در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و ۹۳ شهری که در سال جاری برنامه سلامت خانواده در آنها آغاز شده است در جمعیت بالای ۱۸ سال ۱۰۰ درصد پوشش داده خواهند شد که در استان ما آذرشهر بالای ۲۰هزار نفر جمعیت داشته و مجری برنامه سلامت خانواده است.

وی گفت: در سایر مناطق کشور و شهرهای بالای ۲۰هزار نفر و شهرهایی که مجری برنامه سلامت خانواده نیستند ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر فشار خون و دیابت بررسی خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اهداف این پویش ملی اشاره کرد و یادآور شد: هدف این برنامه شناسایی بیماری‌های دیابت و فشارخون، افزایش پوشش مراقبت و کنترل و افزایش سواد سلامت است که در قالب برنامه سلامت خانواده انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افراد با حضور پرشور خود در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان قدم مهمی در ارتقای سلامت خود، خانواده و شهروندان بردارند.

وی یادآور شد: این پویش در دانشگاه‌ها، کارخانجات، سازمان‌ها و نیروی انتظامی که جمعیت پوششی زیاد بالای ۱۸ سال دارند به صورت حضوری انجام می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا