‌پخت آزمایشی نان با سبوس بالا در برخی نانوایی‌های آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پخت نان با سبوس بالا در برخی از نانوایی‌های استان به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

به گزارش ارک خبر، «اکبر فتحی» روز دوشنبه در جلسه سبوس دار کردن نان با بیان اینکه در خصوص قیمت این نوع نان نیز کارگروه آرد و ناناستان تصمیم گیری می شود، افزود: اجرای این طرح نیازمند افزایش قیمت کارشناسی شده نان با سبوس حداکثری نسبت به نان فعلی است که باید در کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کارخانجات آرد مشکلی برای تحویل آرد با سبوس بالا ندارند و فقط مسائل اقتصادی در این خصوص وجود دارد که با تغییر قیمت این نوع آرد برطرف می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نان با آرد سبوس بالا دارای فواید بیشتری برای سلامتی انسان بوده اما نانی که در زمان کنونی به طور معمول پخت می شود نیز نان مناسبی است که فواید خود را دارد.

فتحی ادامه داد: در دیگر کشورهای دنیا نیز سبوس گیری از آرد وجود دارد و مصرف کننده می تواند با توجه به سلیقه خود نان با درجه سبوس مختلف را خریداری کند.

وی با بیان اینکه دریافت آرد با سبوس بالا از یک سو هزینه بیشتری برای نانوایان دارد و از سوی دیگر زمان پخت نان را افزایش می دهد، یادآور شد: برای ترغیب نانوایان به استفاده از آرد با سبوس بالا باید مشوق ها در نظر گرفته شود که این مشوق ها باید در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

فتحی، با اشاره به اینکه قیمت گذاری نان نیز در حوزه اختیارات این کارگروه است، افزود: در خصوص تحویل آرد با سبوس حداکثر به نانوایان هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

سطح زیر کشت گندم آذربایجان شرقی در سال زراعی جاری ۴۵۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آبی و دیم است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۷۴۱ هزار و ۸۳۵ تن گندم از این مزارع برداشت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا