اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از بانوان کارآفرین آذربایجان شرقی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه دانش بنیان و حمایت از بانوان کارآفرین اختصاص یافت.

به گزارش ارک خبر،زهرا کوهی»، روز شنبه افزود: این اعتبار از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از بانوان فن آور، کارآفرین و دانش بنیان استان اختصاص می یابد و پیگیری های لازم برای جذب این اعتبار در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین، اظهار کرد: بر این اساس ۳۰ بانوی کارآفرین در استان شناسایی شدند و برای حمایت از آنان پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت این بانوان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، قالی بافی، آموزشی و خیاطی بوده است، گفت: با پرداخت اعتبار یاد شده، از سوی این بانوان کارآفرین برای ۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

کوهی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، آموزش های لازم در بخش های مختلف اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار ارایه شد و برای توانمندسازی ۷۱ نفر در رسته قالی بافی و خیاطی آموزش دیدند.

۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرین امید برای حمایت از بانوان کارآفرین اختصاص یافت

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرین امید برای حمایت از بانوان کارآفرین استان اختصاص یافت.

کوهی افزود: در اعطای این تسهیلات از هر شهرستان سه طرح تخصصی اخذ و پس از بررسی در کمیته ارزیابی برای ۳۶ کارآفرین تسهیلات پرداخت شد و هم اکنون ۹۰ کارجو به همراه کارآفرینان در این طرح ها مشغول فعالیت هستند.

۱۶ میلیارد ریال وام از صندوق ضمانت بانوان برای بانوان سرپرست خانوار استان اختصاص یافت

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۶ میلیارد ریال از صندوق ضمانت بانوان برای بانوان سرپرست خانوار متقاضی استان که از سال گذشته نتوانسته بودند ضامن معرفی کنند پس از تمهیدات لازم از طریق معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و اختصاص سهمیه، برای این افراد وام اختصاص یافت.

کوهی، ادامه داد: ۳۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار متقاضی وام در استان به صندوق ضمانت بانوان معرفی شد که از این تعداد ۱۷ نفر واجد شرایط شناخته شده و موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار پرداخت می شود، اظهار کرد: این تسهیلات برای بانوان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال واجد شرایط پرداخت می شود.

زوجین دهه ۶۰ تا پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای مجردین دهه ۶۰ روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان که اقدام به ازدواج کنند با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا پنج میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

کوهی افزود: این افراد می توانند با مراجعه به سامانه معاونت ریاست جمهوری و ثبت نام در بخش ازدواج زوجین دهه ۶۰ این سامانه، می توانند از این تسهیلات در چند حوزه تسهیلات اخذ کنند.

وی یادآور شد: بخشی از این تسهیلات برای تامین جهیزیه و بخشی نیز برای حوزه اشتغال این افراد تعلق می گیرد و میزان دریافت این تسهیلات نیز از سوی متقاضی و تا سقف پنج میلیارد ریال تعیین می شود.

گروه کاری اقتصادی بانوان آذربایجان شرقی تشکیل شد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل گروه کاری اقتصادی استان ذیل سازمان برنامه و بودجه از یک ماه گذشته، گفت: تشکیل این گروه کاری نوعی ریل گذاری در حوزه اقتصادی بانوان بوده و آذربایجان شرقی نخستین استان در تشکیل این گروه کاری است.

کوهی، با بیان اینکه دبیرخانه این گروه کاری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر می شود، افزود: در این کارگروه نمایندگان بانوان اقتصادی در بخش های خصوصی و دولتی برنامه ریزی لازم در حوزه فعالیت های اقتصادی بانوان استان انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد تسهیلات دستگاه های دولتی باید به بانوان اختصاص یابد اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دستگاه های دولتی موظف هستند این میزان از تسهیلات خود را به حوزه بانوان اختصاص دهند و در ۷۰ تا ۸۰ درصد بقیه تسهیلات نیز بانوان سهیم خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا