شایع‌ترین ویروسی که افراد به آن مبتلا هستند آنفلوآنزا است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ نوع سندی دال بر اینکه ویروس خاصی در چین باشد گزارش نشده است.

به گزارش ارک خبر،بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی که سازمان بهداشت جهانی از چین خواسته تاکید کرد: تاکنون هیچ نوع سندی دال بر اینکه ویروس و بیماری جدید خاصی در چین باشد گزارش نشده، بنابراین تمام مواردی که مطرح می شود به صورت گزارشات غیرموثق است، ولی سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی است.
وی درباره تخصیص ارز برای واردات دارو نیز گفت: ما امسال با هماهنگی خیلی خوبی که با سازمان برنامه و بانک مرکزی داشتیم توانستیم ارز مورد نیاز خودمان را به مقدار کافی دریافت کنیم و این باعث شده که امسال وضعیت دارویی ما از سال گذشته خیلی بهتر است.
عین‌اللهی همچنین در مورد وضعیت ویروس آنفلوآنزا و کرونا در کشور اظهار کرد: ما یک سری بیماری‌های فصلی داریم که آنفلوآنزا از جمله این بیماری‌هاست که معمولا در حدود شهریور شروع می‌شود و تا اواخر پاییز و اوایل زمستان ادامه پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته کرونا هم این کار را انجام می‌داد. ابتدا فکر می‌کردند که کرونا ویروس فصلی است، ولی بعدا دیدند که در همه فصول ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: در بررسی ما شایع‌ترین ویروسی که افراد به آن مبتلا هستند همان آنفلوآنزاست و از بین بیمارانی که بستری می‌شوند ۵ درصد بیماران بدحال مربوط به کروناست و ۹۵ درصد آنفلوآنزاست. از نظر انتشار در این مدت کرونا، همه تمرین کردند که چگونه از بیماری جلوگیری کنند. اولین و مهم‌ترین مساله این است که کسانی که علائم سرماخوردگی دارند حتما باید ماسک بزنند و رعایت فاصله داشته باشند. چون این کار برای خودشان نیست، بلکه برای سلامتی دیگران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا