ایلان ماسک سفر به هر نقطه از زمین را ۶۰ دقیقه‌ای می‌کند

ایلان ماسک قصد دارد در سال‌های آینده از راکت استارشیپ برای سفر بین کشورهای مختلف سیاره زمین نیز استفاده کند.

به گزارش ارک خبر، «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در جلسه‌ای بر تمایل خود برای استفاده از قدرتمندترین راکت جهان، یعنی استارشیپ برای پروازهای مسافربری بین شهرهای بزرگ تأکید کرد. با چنین راکت قدرتمندی می‌توان در ۶۰ دقیقه به دورترین نقطه زمین سفر کرد. ماسک در یک رویداد ویژه در تأسیسات پرتاب بوکاچیکا اسپیس‌ایکس در تگزاس گفت که به‌احتمال‌فراوان در آینده سفرهای زمینی استارشیپ را ارائه خواهد داد.

این اولین‌بار نیست که مدیرعامل اسپیس‌ایکس از رؤیای استفاده از استارشیپ برای خدمات مسافربری صحبت می‌کند. او هفت سال پیش نیز گفت که هزینه هر بلیت استارشیپ برای سفرهای داخل سیاره زمین می‌تواند به حدود یک بلیت هواپیمای معمولی برسد.

ماسک البته به فناوری موردنیاز چنین سفرهایی نیز اشاره کرده است. او با همان لحن همیشگی و طنزآمیز خود گفت سریع‌ترین راه برای رسیدن از این سمت زمین به‌سمت دیگر، موشک بالستیک قاره‌پیماست، اما فقط باید مطمئن شوید که هسته موشک را حذف کرده باشید و البته آن موشک باید بتواند فرود هم بیاید.

سفر سریع به تمام نقاط زمین با استارشیپ

اسپیس‌ایکس چند سال پیش نیز ویدیویی منتشر کرد که در آن مسافران سوار موشک بالستیکی می‌شوند و در کمتر از ۴۰ دقیقه به یک کشور دیگر سفر می‌کنند. در این ویدیو قید می‌شود که با چنین موشکی، سفر از نیویورک تا شانگهای تنها ۳۹ دقیقه، لندن به دبی یا نیویورک در ۲۹ دقیقه و لس‌آنجلس به تورنتو در ۲۴ دقیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

البته خدمات مسافربری با استفاده از استارشیپ در سال‌های دور محقق خواهد شد. اکنون اسپیس‌ایکس همچنان درحال کار روی دستیابی به یک پرواز آزمایشی موفق با این موشک، پس از دو تلاش ناموفق برای رسیدن به مدار است. سومین پرواز آزمایشی استارشیپ ممکن است ماه آینده میلادی انجام شود.

قبل از پروازهای مسافربری، اسپیس‌ایکس قصد دارد از استارشیپ برای حمل خدمه و محموله به ماه استفاده کند. ناسا به‌دنبال ایجاد پایگاه‌های دائمی روی ماه برای انسان است؛ همچنین از استارشیپ برای اولین پروازهای انسانی به مریخ استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا