کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی

-مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: تا نیمه آذرماه سال جاری حدود ۳۷.۷ میلی‌متر در استان بارندگی ثبت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود دو درصد کاهش و نسبت به دراز مدت ۵۲ درصد کمتر شده است.

به گزارش ارک خبر، یوسف غفارزاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان، گفت: میزان بارندگی حوضه‌های مختلف آذربایجان‌ شرقی در مقایسه با دراز مدت کاهشی بوده و این کاهش بارش‌ها در رودخانه‌ها خود را نشان داده است.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای مدیریت منابع آبی استان توسط معاونت‌های ذی‌ربط، ادامه داد: تا نیمه آذرماه سال جاری حدود ۳۷.۷ میلی‌متر در استان بارندگی ثبت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود دو درصد کاهش و نسبت به دراز مدت ۵۲ درصد کمتر شده است.

وی با بیان این‌که وقوع خشکسالی‌های پیاپی موجب کاهش چشمگیر منابع آب سطحی و زیرزمینی شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی در این مدت در ایستگاه مراغه با ۵۸.۴ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۱۲.۱ میلی متر گزارش شده و هم‌چنین بیشترین افزایش در ایستگاه شبستر با ۲۱.۳ درصد و بیشترین کاهش نیز در میانه با ۷۶.۳ درصد نسبت به درازمدت اتفاق افتاده است.

غفارزاده تاکید کرد: امیدواریم تا مردم و همشهریان مطابق سال‌های گذشته همراهی و همکاری در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را داشته باشند تا بتوانیم سال‌جاری را نیز با کمترین مشکل و چالش پشت سر بگذاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا