بیمارستان هزار تختخوابی تبریز تا پایان این دولت به مورد بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جذب ۵۰ درصد مجموع اعتبارات سفر خرداد ماه سال گذشته هیات دولت به بخش سلامت آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،«علی جنتی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع اعتبارات مصوب سفر اول هیات دولت به حوزه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: طبق زمان بندی انجام شده این اعتبارات قرار است در مدت سه سال در بخش های مختلف درمانی، بهداشتی، عمرانی و نظام سلامت استان جذب و هزینه شود.

وی میزان جذب اعتبارات سفر استانی به حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی را طبق برنامه زمان بندی دانست که مطابق با برنامه اعلامی پیش می رود.

جنتی مهمترین پروژه حوزه درمان آذربایجان شرقی از محل منابع سفر استانی هیات دولت را مربوط به ساخت و تجهیز بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی آن طی دولت سیزدهم شتاب بیشتری به خود گرفته است و امیدواریم تا پایان این دولت بخش اول آن به مورد بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این پروژه کلان ملی به عنوان بزرگ ترین، مجهزترین و مدرن ترین بیمارستان در دست ساخت کشور که خدمات آن می‌تواند منطقه شمالغرب و کل کشور را پوشش دهد، نیازمند توجه جدی و بیش از پیش دولت است که یکی از طرح های پیشنهادی مدیریت ارشد آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان سفر هیات دولت به منطقه بود و اعتبارات خوبی برای آن تخصیص یافت.

جنتی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان فوق در سال ۱۳۹۵ شروع شده است و به رغم محدودیت ها و تنگناهای اعتباری و نیز شرایط تحریمی کشور، همچنان ادامه دارد، افزود: اما به دلیل همین مشکلات آن گونه که باید از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبوده است.

به گفته وی دولت سیزدهم در راستای توجه به موضوع سلامت به این پروژه مهم ملی توجه بیشتری نشان داده است و در ردیف اولویت های اصلی دولت مردمی قرار دارد.

جنتی ادامه داد: چنانچه اعتبارات لازم به این طرح در موعد مقرر تزریق شود، با مرحله بندی مناسب می توان تا پایان دولت حداقل بخش اول آن را به بهره برداری رساند که این موضوع دستاوردی بس عظیم برای دولت به شمار می رود.

وی پژوهشگاه ربع رشیدی را از دیگر طرح های مهم حوزه سلامت در بخش تحقیقات و درمان استان آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: تلاش می شود با جذب اعتبارات مناسب این طرح را نیز در مرحله بندی های مختلف تا حداقل پایان دولت سیزدهم قسمت هایی از آن برای خدمات دهی به مردم آماده شود.

جنتی افتتاح پژوهشگاه ملی ربع رشیدی تبریز به عنوان یکی از طرح‌های مهم و ملی در کشور و منطقه یکی از مطالبات محوری و به حق جامعه علمی و پزشکی از دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی گفت: این پژوهشگاه می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در صادرات فناوری علوم مختلف و رشته های تخصصی پزشکی نیز نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه ملی فوق تا پیش از دولت سیزدهم حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اظهار کرد: این در حالی است که کلنگ احداث این مجموعه عظیم ۱۲ سال قبل به زمین زده شد، اما کم کاری و سهل انگاری و عدم تخصیص اعتبارات لازم و کافی باعث شد، راه اندازی این پروژه برای مدت ها به تعویق افتد.

جنتی انجام پژوهش های کاربردی و بنیادی، تربیت دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و «پی.اچ.دی» و ادغام تحقیقات پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی را از اهداف مهم ایجاد پژوهشگاه ربع رشیدی تبریز اعلام و اضافه کرد: تاخیر هر روز در افتتاح این پژوهشگاه می تواند خسارات جبران ناپذیری به جامعه علمی وارد کرده و تحقق اهداف مزبور را ناممکن کند.

وی ساختمان دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از دیگر پروژه های مهم مصوبات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: این طرح در مجاورت محل کنونی دانشکده دندانپزشکی که قدمت آن بیش از ۴۰ سال است، در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در پنج طبقه ساخته می شود که تاکنون برای اجرای آن ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جنتی این پروژه را جزو پروژه های ملی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اضافه کرد: هدف اصلی و مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارایه خدمات باکیفیت به بهترین شکل ممکن به آحاد مردم است که این دانشگاه برای رسیدن به این هدف تمامی تلاش خود را می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا