حکم قاچاقچیان کالاهای خارجی در آذربایجان شرقی اعلام شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچیان انواع کالاها و لوازم آشپزخانه خارجی در این استان به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش ارک خبر،صمد حضرتی با اشاره به پرونده قاچاق لوازم آشپزخانه خارجی در بناب، افزود: این لوازم به ارزش یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از سوی عوامل نیروی انتظامی از یک انبار باربری در این شهرستان کشف شده بود.

وی با بیان اینکه به این پرونده در شعبه تعزیرات حکومتی بناب رسیدگی شد، اظهار کرد: شعبه با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و وی را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرونده قاچاق انواع کالای خارجی شامل روغن ذرت، مواد شوینده و شکلات در چاراویماق، گفت: این کالاها به ارزش ۳۳۱ میلیون ریال توسط نیروی انتظامی از یک دستگاه خودروی ون کشف شده و در شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.

حضرتی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم از سوی متهم و نداشتن برچسب اصالت و سلامت، اتهام قاچاق را محرز و وی را علاوه بر ضبط کالاها با احتساب ارزش خودرو به پرداخت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون هر نوع کالای سلامت محور وارداتی که به طور مستقیم با سلامت جان مردم در ارتباط باشد باید علاوه بر داشتن مستندات قانونی واردات دارای برچسب اصالت و سلامت کالا بوده و هویت کالا احراز شود.

این گزارش حاکی است در نیمه نخست امسال به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا