غیر از بانک مسکن هیچ بانکی به تعهدات خود در حوزه مسکن عمل نکرده‌است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آمار کشوری هیچ بانکی غیر از بانک مسکن به تعهدات و تکلیف خود در حوزه مسکن عمل نکرده است،

به گزارش ارک خبر،«جبارعلی ذاکری» در پانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک آزمون و فرصت طلایی برای سازندگان و طراحان ساختمان است، افزود: تا چهار سال آینده، باید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود و بهتر است، طراحان و سازندگان در آسیب شناسی وضعیت نهضت ملی مسکن کمک کار مسوولان باشند.

وی با اشاره به اینکه احتمال تکرار چنین فرصتی در طول تاریخ کم است، اظهار کرد: در طول ۲ سال اخیر در حل مشکل‌ تامین زمین برای طرح نهضت ملی، اقدامات زیادی انجام شده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گفت: برای انبوه سازی و تامین فوری مسکن نیازمند استفاده از فناوری‌های جدید هستیم‌ و بخش خصوصی می تواند با ارایه بسته های پیشنهادی، ساخت و ساز مسکن در کشور را سرعت بخشد.

ذاکری، با تاکید بر اینکه بافت حاشیه نشینی چهار شهر این استان از جمله تبریز نیازمند بازطراحی مجدد است، ادامه داد: در کنار طرح نهضت ملی مسکن می توان با همکاری سرمایه‌گذاران طرح های خوبی برای رفع حاشیه نشینی ارایه داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا