معادن دومین ثروت خفته در کشور/ اصفهان میزبان سیزدهمین نمایشگاه تخصصی بین المللی زنجیره تامین معدن ،سیمان وفولاد

 

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

گزارش ارک خبر :حسام الدین فرهادی نسب درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: استان اصفهان رتبه اول را از لحاظ تولید سنگ‌های تزیینی، مرمریت، گرانیت و سنگ چینی در کشور را دارد.

وی گفت: معدن نخلک خور بیابانک به عنوان یکی از کهن‌ترین معادن کشور با بیش از چهار هزار سال سابقه کار معدن از جمله آثار موجود و مشهود در این زمینه محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در زمینه معدن و صنایع وابسته که در تولید محتوا و موارد فنی تاثیرگذار است، گفت: استان معدن خیز اصفهان بلحاظ تعداد معادن فعال و تولید انواع سنگ های تزیینی، مرمریت، گرانیت، چینی و… و کهن ترین معادن کشور با قدمت ۴هزارساله و اولین معدن طلای موته در رتبه اول قرار دارد. البته در سالهای اخیر بدلیل شرایط و مشکلات اقتصادی اجتماعی، موانع تولید و خودتحریمی ها و.. با مشکلات عدیده ای مواجه شده ایم و رتبه اصفهان نیز در این عرصه تنزل کرده است.

وی اظهار داشت: اصفهان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می شود و رتبه چهارم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: یکی از مجهزترین و بزرگترین سایت های نمایشگاهی کشور در این استان وجود دارد اما با توجه به ظرفیت بخش معدن تا کنون از آن استفاده نشده که امیدواریم امسال یکی از غنی ترین نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم و شاهد درخشش مجدد بخش معدن در استان باشیم.

محمد گیوی درادامه این نشست افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته که بعد از چند سال وقفه امسال از ۱۳تا ۱۶ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار می شود، فرصتی برای استفاده از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده است که متاسفانه در اتاق بازرگانی مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه باید این ظرفیت ها و ارتباطات غیر رسمی بین المللی را در راستای توانمندسازی اینگونه نمایشگاهها استفاده کنیم ادامه داد: شرکت نمایشگاههای اصفهان برای اطلاع رسانی در حوزه های امور بین‌الملل فعالیت مضاعفی را انجام می دهد که اثرات آن در نمایشگاههای اخیر از جمله نمایشگاه سنگ و حضور شرکتهای چینی، ترکیه ای و ایتالیایی رو به گسترش است.

معاون نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه از یک فضای استاندارد و با کیفیتی در حوزه سخت افزاری و فضای مکانی برخوردار است و توسعه شبکه سازی برای تقویت محتوای برگزاری نمایشگاه‌ها دغدغه بسیار مهمی است که با آن مواجه هستیم.

محمود بندرچی، برگزارکننده سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت سیمان، گفت: طی جلساتی با اتاق و اعضای کمیسیون ها، این نتیجه حاصل شد که باتوجه به وجود زنجیره تامین و ایجاد ارزش که دستیابی به ۶۰درصد از منابع کشور در استان اصفهان را فراهم می سازد، حضور فعالان عرصه معدن از اکتشاف تا فراوری و معرفی فرصت ها در این نمایشگاه حائز اهمیت است.

وی از حضور ۱۰۰مشارکت کننده در سیزدهمین نمایشگاه زنجیره معدن اصفهان خبر داد وافزود:مشارکت کنندگان شامل ۵۰درصد از تهران، ۲۵درصد از اصفهان و ۲۵درصد از دیگر استان ها و کشورهای خارجی هستند. ا

بندرچی روند روبه رشد نمایشگاه اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حضور واحدهای معدنی و فولادی فعال در بخش معدن مانند ذوب آهن، فولاد مبارکه، فعالان تولید سیمان باوجود ۲۰کارخانه سیمان و صنایع وابسته در این رویداد نمایشگاهی ارزشمند است.

محمد ابکاء نایب رییس کمیسیون صنعت و عضو هیات رییسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: معادن، بزرگترین ثروت ایران پس از نفت محسوب می شوند و دومین ثروت خفته در کشور هستند

وی توجه فعالان اقتصادی به بهره برداری از این ثروت نهفته را مغتنم شمرد و گفت: اکنون وارد انقلاب صنعتی چهارم شده ایم و لازم است با دنیا ارتباط فنی برقرار کنیم و به دلیل سختی صادرات نفت، کشورهای منطقه برای بکارگیری ثروت معدنی خود تلاش می کنند و ما نیز باید این عرصه را جدی بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا