دومین خانه مدرسه ای محیط زیست در آذربایجان شرقی افتتاح شد

دومین خانه مدرسه ای محیط زیست آذربایجان شرقی با همکاری آموزش و پرورش منطقه سه شهر تبریز در مدرسه اقبال لاهوری این شهر افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این خانه محیط زیست، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محیط زیست بحث مردمی سازی است و بر همین مبنا خانه‌های محیط زیست در مدارس با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری دانش آموزان در حفاظت پایدار از محیط زیست راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های زیست محیطی در مدارس باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: بایدها و نبایدهای ساده بازیافت و اهمیت تمیز کردن مواد قابل بازیافت و تفکیک آن‌ها از یکدیگر در عین سادگی تأثیراتی بزرگ و مهم از خود بر جای می‌گذارد.

اشتری، تأثیر بصری آموزش‌ها را بسیار تأثیرگذار و طولانی‌تر از آموزش‌های سمعی دانست و ادامه داد: نمایش عینی اقلام سریع‌تر از گفتن جملات و کلمات اثر می‌کند و به عبارت دیگر دیدن اقلامی که روزانه دور انداخته می‌شود، ابزار قدرتمندی برای دانش‌آموزان به شمار می‌رود تا بفهمند چه چیزی را می‌توان از سطل زباله دور نگه داشت و به مراکز بازیافت تحویل داد.

وی برپایی نمایشگاه جنبی مربوط به کاردستی‌های دانش آموزان از مواد بازیافتی را بسیار مثبت و قابل ستایش برشمرد و گفت: چنین حرکت‌های محیط زیستی و فرهنگی در مدارس از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

اشتری با بیان اینکه آموزش‌ها در قالب برپایی نمایشگاه‌ها در مدارس می‌تواند بسیار مفید واقع شده و مؤثر باشد، یادآور شد: دانش‌آموزان قشر آینده‌ساز هر جامعه‌ای محسوب شده و نقش بسزایی در بهبود شرایط جامعه خود ایفا می‌کنند که بر همین اساس وارد کردن کمی چاشنی ذوق و استعداد به تمرکز روی مراکز بازیافت در مدارس می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش علاقه و مشارکت دانش‌آموزان در پیاده‌سازی موفق بازیافت در مدارس داشته باشد.

در پایان این مراسم که به همت اداره آموزش، پژوهش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست و مدیریت مدرسه اقبال لاهوری برگزار شد، با اهدای جوایزی از دانش آموزان فعال در زمینه محیط زیست قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا