وزیر ارتباطات: به هیچ عنوان موافق افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت نیستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتورها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند که هنوز تصمیمی گرفته نشده و قطعا به هیچ عنوان موافق افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه نیستیم.

به گزارش ارک خبر،«عیسی زارع‌پور» امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالات خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش تعرفه در تمامی بخش‌ها مطرح است و صرفا مربوط به حوزه ارتباطات نیست. در ۱۰ سال گذشته تورم‌های سنگین داشتیم و طبیعی است که هزینه‌های اپراتورهای ارتباطی افزایش یافته است.

وی افزود: اپراتورها مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند، چراکه به اعتقاد آن‌ها با درآمد کنونی امکان توسعه شبکه را ندارند و حتی برخی از اپراتورها استدلال می‌کنند که با درآمد خود نمی‌توانند وضع موجود را حفظ کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جلسات متعددی در وزارت ارتباطات برگزار شده و مسائل مورد بررسی قرار گرفته است. اخیراً نیز نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و درخواست افزایش تعرفه زیادی داشتند که ما برخی از استدلال‌های آن‌ها را نپذیرفتیم.

زارع‌پور گفت: از سال ۹۶ تعرفه‌ها تغییر نکرده است، اما در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و قیمت ارز افزایش قیمت را داشتیم. سازمان تنظیم مقررات شرط و شروطی را برای افزایش تعرفه‌ها به اپراتورها اعلام کرده و آن را منوط به افزایش کیفیت شبکه ارتباطی کشور کردیم.

وی ادامه داد: ما دنبال سود اپراتور نیستیم و هدف ما افزایش کیفیت شبکه است. اگر شرایطی که رگولاتوری به اپراتور ابلاغ کرده بپذیرند، ما درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: هر چند درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را به هیچ وجه نمی‌پذیریم، چراکه در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست. اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بر سقف تورم کشور خواهد بود، البته اگر شرایط وزارت ارتباطات برآورده نشود، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. شرط و شروط نیز به الحاقیه پروانه فعالیت آن‌ها تبدیل می‌شود.

زارع‌پور اعلام کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم و هزینه‌های مردم در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بسته‌هایی را از سوی اپراتورها به عنوان هدیه برای مردم درنظر خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه یک سقف و کفی تعریف شده است و ما افزایش تعرفه‌ای نخواهیم داشت. همه چیز بر اساس همان سقف و کف قیمتی است که در سال ۹۶ مصوب شده است. اصلاح تعرفه‌ها در آن قالب انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات درباره تنوع بسته‌های اینترنت خاطرنشان کرد: در بازنگری که در خصوص اصلاح تعرفه‌ها صورت خواهند گرفت، اپراتورها را مکلف می‌کنیم که بسته‌های متنوعی را ارائه دهند.

زارع‌پور درباره اختلال اینترنت ثابت در برخی مناطق تهران، گفت: اختلال عمومی نداشتیم و این مساله صرفاً مربوط به یکی از مناطق تهران بود.

وی درباره شایعه دور زدن رجیستر تلفن‌های همراه به دلیل مهیا نبود زیرساخت‌ها، گفت: چنین چیزی نیست و سامانه رجیستری کار خود را انجام می‌دهد. سامانه رجیستری یک کار مشترک میان وزارت ارتباطات، صمت و اپراتورهای ارتباطی است و باید مدام به‌روز شود. این اتفاق نیز رخ داده و مشکلی نداریم.

وزیر ارتباطات درباره توسعه فیبرنوری گفت: پروژه فیبرنوری زیرساختی است که در دهه‌های آینده باعث افزایش رضایتمندی خواهد شد و مشکلات اینترنت را برای همیشه و به شکل ریشه‌ای حل خواهد کرد.

زارع‌پور بیان کرد: در تمام شهرهایی که پوشش فیبرنوری در آن‌ها ایجاد شده، حضور داشتم و شاهد بودم که مردم و کسب و کارها سرعت‌های بالای ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را تحویل گرفته‌اند. امیدواریم تا پایان دولت این پوشش برای تمام خانوارهای کشور ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا