سه هزار و ۸۷۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بارش برف شب گذشته، سه هزار و ۸۷۰ کیلومتر، از راه‌های استان توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

به گزارش ارک خبر،«اورجعلی علیزاده»، روز شنبه ، با بیان اینکه اکنون تمام راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، افزود: شب گذشته در راه های ارتباطی آذربایجان شرقی یک هزار و ۲۸۵ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری با حضور در راه های ارتباطی آذربایجان شرقی به رانندگان و مسافران خدمات رسانی می کنند، اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی در مسیرهای آزادراه تبریز- زنجان، هریس، تبریز، هشترود، سه راهی اهر، مرند، ورزقان، آذرشهر و سراب انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از شب گذشته تاکنون به ۱۶ دستگاه خودرو گرفتار در برف کمک رسانی شده و راهدارخانه ها در راه های ارتباطی اصلی و فرعی برای امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها آماده و تجهیز شده است.

علیزاده، مجموع راه های زیر پوشش برف روبی آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر اساس وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران با استفاده از یک هزار و ۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد نسبت به خدمات رسانی به ترددکنندگان جاده ها اقدام می کند.

وی یادآور شد: این اداره کل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان همکاری و تعامل دارد.

علیزاده افزود: تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضع راه ها و شرایط آب و هوایی به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و ترددکنندگان جاده ها می توانند از طریق این شماره، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از وضع آب و هوایی جاده ها اطلاعات کسب کنند.

 

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا