وزارت صمت گام‌های خوبی برای واردات خودرو برداشته اما …

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آقای علی‌آبادی هم توجه ویژه‌ای به افزایش تولید خودرو داشته است و هم نسبت به واردات خودرو گام برداشته است اما روند واردات خودرو همچنان از نگاه قانون‌گذار قابل قبول نیست.

به گزارش ارک خبر،روح الله عباسپور درباره روند اجرای قانون مصوب مجلس برای واردات خودرو به کشور، بیان کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس مشکلات کشور را تشخیص داده و قانون گذاری در این حوزه ها راهبردی است. مجلس دو مشکل اساسی بازار خودرو یعنی قیمت خودرو و کیفیت خودرو را احصا کرد و یکی از راهکارهای اساسی برای حل این دو مشکل از سوی مجلس واردات خودرو تشخیص داده شد.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهار کرد: انجام واردات خودرو هم در ارتقای کیفیت خودرو و هم در قیمت خودرو اثر می گذارد. در صورت واردات خودرو برای آنکه خودروسازان قدرت ادامه داشته باشند باید وارد عرصه رقابت شوند. خودروسازان در این شرایط باید به سمت ارتقای کیفیت خود گام بردارند.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون واردات خودرو آن طور که مدنظر قانون گذار بوده، انجام نشده است اما از زمانی که آقای علی آبادی روی کار آمده است هم توجه ویژه ای به افزایش میزان تولید برای پاسخگویی به نیاز داخل داشته است و هم نسبت به واردات خودرو گام برداشته است. اما برای انجام واردات خودرو باید برخی از مقدمات از سوی بانک مرکزی نیز فراهم شود.
عباسپور گفت: وزارت صمت گام هایی برای واردات خودرو برداشته است اما هنوز به طور کامل مورد تایید مجلس نیست و قطعا نظارت مجلس بر روند واردات خودرو ادامه خواهد داشت.
وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون صنایع تاکنون دوبار میزبان بانک مرکزی و وزیر صمت بوده است و موضوع واردات خودرو را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا