اهمیت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در برنامه ریزی‌های دقیق برای توسعه کلان

فرماندار تبریز با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در بحث برنامه ریزی‌های دقیق برای توسعه کلان بسیار اهمیت دارد، گفت: دستگاه‌های متولی در ثبت وقایع حیاتی باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و در مدت زمان تعیین شده داده‌های مربوطه را برای ثبت احوال ارسال کنند.

به گزارش ارک خبر، یونس فاتح در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان اظهار کرد: برای توزیع عادلانه فرصت‌ها و رضایتمندی شهروندان، دستگاه‌های خدمات رسان برای احراز هویت در راستای تکریم ارباب رجوع از سامانه‌های هویتی ثبت احوال استفاده نمایند.
رئیس ثبت احوال شهرستان تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهروندان برای دریافت خدمات از سامانه سهیم ثبت احوال استفاده نمایند، گفت: در راستای تمرکز زدایی و دسترسی بیشتر و بهتر مردم به کلیه خدمات، ثبت احوال تبریز با چهار مرکز و ۴۴ دفتر پیشخوان در سطح شهرستان خدمات ارائه می‌دهد.
اسماعیل حسن زاده با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان در تبریز زندگی می‌کنند، گفت: جمعیت فعلی تبریز یک میلیون۸۵۷ هزار و۸۷۷ نفر می‌باشد که از این تعداد ۶.۵۰ دهم درصد مرد و ۴.۴۹ دهم درصد زن هستند.
وی افزود: کل ولادت ۹ ماهه اول سال جاری در شهرستان تبریز ۱۵هزار و ۹۶ نفر می‌باشد که از این تعداد ۷ هزار و ۸۷۰ نوزاد پسر و ۷ هزار و ۲۲۶ نوزاد دختر بدنیا آمدند و همچنین در این مدت ۲۲ مورد سه قلو زایی و ۳۲۹ مورد دوقلوزایی اتفاق افتاد است.
وی در مقایسه وقایع چهارگانه ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل در شهرستان تبریز، نیز گفت: در ولادت (۸.۵-) در وفات (۸.۱-) و در ازدواج(۴.۶-) کاهش و متاسفانه در بحث طلاق ۸/۶ دهم درصد افزایش داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا