بازار تبریز انباری شده‌است / مدیریت بار در تبریز وجود ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: بازار تبریز دیگر یک بازار سنتی نیست و تبدیل به انبار شده و ۷۰ درصد فروشندگان در این بازار، عمده فروش هستند. حتی خانه‌های اطراف بازار نیز انباری شده‌اند.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا روشنی اظهار کرد: بحث مهمی در حوزه ترافیک شهر تبریز که تاکنون به آن بی توجهی شده است، مدیریت حمل و نقل بار و کالا است‌. مدیریت حمل و نقل بار و کالا در تبریز اصلا وجود ندارد. علی رغم این‌که تبریز به عنوان هاب مبادله کالا و بار در منطقه شناخته می‌شود ولی بارانداز اصلی آن، بازار در بخش مرکزی شهر است.

وی افزود: اکنون بازار تبریز دیگر یک بازار سنتی نیست و تبدیل به انبار شده و ۷۰ درصد فروشندگان در این بازار، عمده فروش هستند. حتی خانه‌های اطراف بازار نیز انباری شده‌اند.

وی با بیان این‌که چند خیابان و حتی پاساژ ابزار تبریز نیز باراندازهای فرعی هستند، افزود: در حال گفتمان سازی هستیم که مسئله باراندازی در شهر را تبدیل به مطالبه گری کنیم. اگر مشکل حمل و نقل بار در تبریز حل شود، بسیاری از مشکلات ترافیکی به خصوص در بافت مرکزی نیز حل می‌شوند.

روشنی ادامه داد: خیابان خاقانی نیز یک بارانداز است. ترافیک این خیابان، عامل اصلی ترافیک در مسیر چایکنار است و در ساعات باراندازی نیز ترافیک سنگین در خیابان‌های دارایی، فردوسی و جمهوری اسلامی و راسته کوچه تولید می‌شود. برای حل این مشکل، می‌توان زمان باراندازی بازار را مدیریت کرد و مثلا به شب انتقال داد. این اقدام هزینه‌ای ندارد اما هماهنگی آن سخت است. معمولا باراندازی‌ها در شهرهایی مثل مشهد و تهران، شبانه در محدوده ورودی‌های شهر انجام می‌گیرد و خودروهای سنگین نمی‌توانند وارد شهر شوند.

بارانداز جدید باید در حد بازار تبریز باشد

وی خاطرنشان کرد: اکنون اگر بخواهیم در داخل شهر تبریز، بارانداز ایجاد کنیم تا جایگزین بازار شود، قطعا جوابگو نخواهد بود و لازم است که بارانداز جدید در حد بازار تبریز و در حد امکان در ورودی‌های شهر باشد.

دکمه بازگشت به بالا