تردد روزانه ۴۰۰ کامیون از مرز نوردوز و جلفا

سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌شرقی از تردد روزانه 400 کامیون از گمرک‌های نوردوز و جلفا خبر داد.

به گزارش ارک خبر،صادق نامدار مدیرکل گمرک تبریز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: استان دارای سه اداره کل گمرک است و برای عمل به وظیفه گمرکی خود در ۱۱ نقطه از استان دفتر خدماتی دارد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی با دو کشور هم مرز است، گفت: این یک ظرفیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
نامدار با بیان اینکه ۱۶۰ گمرک در کشور وجود دارد و گمرکات استان جزو ۱۰ گمرک فعال کشور است،  گفت: در حاضر تمام کارخانه‌ها با صدور مجوز می‌توانند مواد صادراتی خود را در کارخانه خود بارگیری کرده و اقدام به صادرات  کنند و نیازی به حضور در گمرک نیست.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان  به ملاقات مرزی در جمهوری خودمختار اشاره کرد و گفت:  با این ملاقات مرزی میزان تردد کامیون در مرز جلفا و نوردوز  افزایش یافته است و در حال حاضر میانگین ۴۰۰ کامیون در حال تردد هستند.
وی با تاکید بر اینکه گمرک به عنوان ویترین نظام است، گفت: هر کاری در گمرک انجام شود و هر خدماتی بدهیم به پای نظام نوشته می‌شود از این‌رو ما باید نگاه ملی به مرز داشته باشیم از این‌رو ساماندهی مرز جلفا و‌ نوردوز جزو اولویت قرار گرفته است و حتی بودجه ملی از طریق دو سازمان اختصاص یافته است.
مدیرکل گمرک تبریز با بیان اینکه برای تسهیل در تردد کامیون‌ها مجهز به امکانات و تجهیزات کنترل پیشرفته باشد، افزود:  برای کنترل ۲۰۰ کامیون صرفا به نیروی انسانی نباید اکتفا کرد و نیاز مبرم به دستگاه‌های مجهز داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا