شرکت ۱۴ هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت ۱۴ هزار نفر در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی این استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،مسعود سعادتی گفت: اعتکاف دانش آموزی در تمامی شهرستان‌های استان در حال برگزاری است و ۱۴ هزار دانش‌آموز معتکف شده‌اند که یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتکفان را دانش‌آموزان تبریزی تشکیل می‌دهند و در هشت مسجد شاخص این شهر مراسم اعتکاف را به جا می‌آورند.
وی اعتکاف دانش‌آموزی را گامی برای تحقق تربیت دینی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین دانست و گفت: ایام اعتکاف، فرصت مغتنمی برای بازسازی روحی و معنوی به ویژه در میان دانش‌آموزان و آینده سازان کشورمان و در راستای عمل به ساحت اعتقادی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
سعادتی غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف را موجه دانست و ادامه داد: اشتیاق و استقبال دانش‌آموزان واجد شرایط آذربایجان شرقی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، بسیار چشمگیر بود؛ به طوری که شرایط نامساعد جوی و سرما و بارش برف هم مانع حضور آنان در مساجد نشد و این استقبال نشانگر علاقه دانش‌آموزان به شرکت در مراسم‌های و جذابیت این برنامه معنوی و تربیتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش برپایی نماز‌های جماعت و مناجات‌های شبانه، برگزاری جشن میلادامیرالمومنین  امام علی(علیه السلام)، برگزاری جُنگ‌های شبانه، برپایی گفتمان‌ها و حلقه‌های معرفت، برگزاری دوره‌های توانمندسازی و آموزشی، سوگواری ایام رحلت پیامدار عاشورا حضرت زینب(سلام الله علیها)، سخنرانی‌های تخصصی و برپایی محافل انس با قرآن و بیان احکام و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های ایام اعتکاف برشمرد.
این مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطرنشان کرد: گروه هدف برنامه اعتکاف، دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه را شامل می‌شد.
مراسم معنوی و روحبخش اعتکاف دانش‌آموزی از چهار الی هفت بهمن ماه در آذربایجان شرقی حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا