افزایش زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از ۶۰ روز به ۱۳۴ روز

عضو کمیته حقوقی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی و دکترای تخصصی مدیریت و حقوق نیز گفت: قانون جدید انتخابات برای صیانت از حقوق داوطلبان وضع شده است.

به گزارش ارک خبر،محمد آرازش افزود: به روز شدن روند تبلیغات، افزایش زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از ۶۰ روز به ۱۳۴ روز و فرصت ۴ ماهه برای بررسی صلاحیت‌ها، پیش ثبت نام و ارائه گواهی معتبر برداشتن حداقل پنج سال سابقه اجرای قضایی و آموزشی از جمله مزایای قانون جدید است.

قانون جدید انتخابات برای صیانت از حقوق داوطلبان وضع شده استوی، روشن تر شدن موضوع جرایم انتخاباتی در این قانون را از دیگر ویژگی های آن برشمرد و گفت: در موضوع جرائم و تخلفات در قانون جدید در ماده ۸۲ به طور صریح آمده است که اقدامات مغایر امنیت ملی، تحریک قومی مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی، تخریب، تهدید، هتک حرمت، اظهار خلاف واقع، دیوارنویسی و تخریب و پاره کردن آثار تبلیغاتی دیگر نامزدها، جرم محسوب می‌شود.
آرازش با بیان اهمیت مشارکت در این انتخابات گفت: مشارکت مردم، پایه و اساس حاکمیت است حضور مردم در صحنه‌ها پس از انقلاب در حد فوق اعلا بوده و در این انتخابات نیز تکرار خواهد شد.
وی به روز رسانی و نوآوری قوانین انتخابات را مزید بر علت عنوان کرد و گفت: قانونگذار با جزئیات بیشتر موارد را بررسی و وضع کرد تا حق مردمی، استانی یا شهری ضایع نشود و به طور یقین با چنین حساسیت هایی، مشارکت بیشتر می‌شود، بر این اساس قانون جدید از بروز تخلفات انتخاباتی جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا