شهرداری نگاه تجاری به بافت تاریخی میارمیار ندارد

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت حفظ هویت معماری ایرانی واسلامی خاطر نشان کرد: پروژه میار میار بر اساس الگوی های معماری ایرانی و اسلامی در حال اجرا است چرا که نگاه تجاری به این پروژه وجود ندارد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در تشریح شاخص های بودجه سال آینده در جلسه شورای اسلامی شهر، از اجرای ۶۲۵ پروژه در مناطق دهگانه و ۳۰۵ پروژه دیگر در سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز خبر داد و گفت: در مجموع سال آینده ۹۳۰ پروژه شاخص در تبریز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بودجه ارائه شده در لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری تبریز قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان است،افزود: نسبت هزینه های جاری به عمرانی در شهرداری تبریز ۸۰ به ۲۰ درصد است. رویکرد شهرداری در تدوین بودجه سال آینده کاهش هزینه های جاری است  به طوری سعی شده  سمت و سوی بودجه، توسعه محور باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه لایحه برنامه و بودجه سال آینده تبریز بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شده است،گفت: در سال آینده نگاه درآمدی به موضوع مولدسازی املاک مجموعه داریم این در حالی است  که امسال، رویکرد شهرداری کاهش فروش املاک شهرداری بوده و اعتبارات موجود صرف تملک خط دو مترو تبریز شده است.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه لایحه برنامه و بودجه سال آینده بر اساس ناحیه محوری تدوین شده یاد آور شد: در بودجه سال آینده توجه ویژه ای به مقوله هوشمندسازی و مانیتورینگ شهری، احداث پارکینگ ، آسفالت اساسی معابر و مکانیزه کردن خدمات شهری وجود دارد.

هوشیار با بیان اینکه در لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری در حوزه تملکات ۵۳ درصد افزایش یافته است،ادامه داد: اقدامات عمرانی قرارگاه احداث مسکن در سال آینده نمود بیشتری پیدا می کند به طوری که تلاش می کنیم پروژه احداث  ۱۱۵ بلوکی مسکن در شهرک جوانان، سال آینده به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: بودجه آسفالت در سال آینده در مقایسه با امسال ۱۰۰ درصد در لایحه برنامه بودجه افزایش یافته است. همچنین در حوزه نواحی نیز ۱۷۵ درصد افزایش به نسبت امسال و ۱۲۰ درصد نیز در حوزه زیباسازی افزایش بودجه خواهیم داشت.

شهردار تبریز با بیان اینکه در حوزه های ورزشی، اجتماعی و  فرهنگی پیوست ویژه ای در لایحه برنامه و بودجه سال آینده ارائه شده است، خاطر نشان کرد: سال آینده در بخش خرید تجهیزات مورد نیاز و حوزه ایمنی ۱۷۰ درصد افزایش بودجه به نسبت امسال خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تعهدات عمرانی امسال شهرداری محقق شده است، گفت: توجه به اتمام پروژه های نیمه تمام یکی دیگر از بخش های حائز اهمیت لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری است.

هوشیار با بیان اینکه تصویب به موقع بودجه می تواند منجر به تسریع عملیات عمرانی از طریق برگزاری به هنگام مناقصات و روال های مربوطه می شود، افزود: ۵۰ درصد چهارچوب بودجه سال آینده شهرداری مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی است

یعقوب هوشیار احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را از جمله برنامه های عمرانی سال آینده خواند و گفت: در صورت موافقت شورای اسلامی شهر استارت پروژه ویژه احداث نمایشگاه بین المللی نیز در سال آینده زده خواهد شد

وی با اشاره به جایگاه ویژه مشارکت مردمی و سرمایه گذاری در بودجه سال آینده یادآور شد: پس از طی مذاکراتی ۱۴ پروژه شهری را با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهیم کرد و در حال حاضر احداث چند هتل نهایی شده است.

شهردار تبریز از افزایش ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده کلانشهر تبریز خبر داده و گفت: سیاست های تشویقی شهرداری منجر به افزایش این رقم شده است. همچنین سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده بود این در حالی است که این رقم در  ۹ ماهه سال جاری به بیش از  ۲ میلیون و صد هزار مترمربع افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا