خوابگاه‌سازی نباید گرفتار اختلاف‌های محلی شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی به بلوغ رسیده و خوابگاه سردار سلیمانی دانشگاه مراغه با کیفیت مثال‌زدنی از مصادیق آن است.

به گزارش ارک خبر،هاشم داداش‌پور در دانشگاه مراغه با تاکید بر اینکه این خوابگاه هیچ کمبودی ندارد، افزود: حدود یکی و نیم سال قبل نیز وزیر علوم ساخت خوابگاه برادران در دانشگاه مراغه را از «سیدمصطفی سیدهاشمی» معاون برنامه‌ریزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطالبه، و ایشان هم بی‌درنگ موافقت آن را از رییس وقت ستاد اخذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه خوابگاه‌سازی نباید گرفتار اختلاف‌های محلی شود، بیان کرد: در چنین حالتی دانشجویان و مردم متضرر می‌شوند و دانشگاه باید این فرصت را غنیمت بشمارد و در آینده نزدیک برای کلنگ‌زنی این خوابگاه اقدام کند.

وی این را هم بیان کرد که دانشگاه‌های متعددی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جای‌جای کشورمان راه‌اندازی شده است، افزود: توزیع متوازن مراکز دانشگاهی در مناطق مختلف از دستاوردهای این نظام مقدس به شمار می‌رود.

«داداش‌پور» با تاکید بر اینکه در هر دانشگاهی روند پیشرفت به مدد مردمانش طی می‌شود، اضافه کرد: برای نمونه دانشگاه تربیت حیدریه که در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد، با مشارکت مردمانش پیشرفت قابل توجه دارد و دانشگاه کاشان نیز با ۲۸ سال سابقه از امکانات یک دانشگاه ۵۰ ساله برخوردار است.

وی همچنین با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی متعددی توسط دولت و مردم در دانشگاه‌ها ساخته شده است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ع) در این زمینه دست به کار شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: این بنیاد علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی، بیش از ۲ هزار مدرسه و هزار خانه بهداشت در سطح کشور ساخته است.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: این بنیاد در شرایط فعلی نیز وارد حوزه جوانی جمعیت شده و در این زمینه ۲۰ کارویژه تعریف کرده است تا اثرگذار باشد.

وی این را هم بیان کرد که ساخت خوابگاه‌های دانشجویی با این سرعت و دقت در سایه پیگیری‌های معاون برنامه‌ریزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محقق شده است.

دکمه بازگشت به بالا