پارک فناوری سلامت تبریز آماده بهره‌برداری است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عملیات اجرایی مرحله اول پارک فناوری سلامت تبریز به اتمام رسیده و این مجموعه آماده بهره برداری است.

به گزارش ارک خبر،پرویز شهابی روز شنبه در گفت و گویی، ایجاد و راه اندازی پارک سلامت در تبریز به عنوان قطب علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را ضرورت توسعه علمی و پژوهشی منطقه دانست و افزود: این مجموعه در دو مرحله طراحی شده است که مرحله نخست آن در مساحتی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع اجرایی و تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
به گفته وی بیشتر عملیات اجرایی و عمرانی و همچنین تزریق اعتبارات مورد نیاز برای این مجموعه در دو سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم صورت گرفته است، به طوری که در این دو سال ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح تزریق شده است.
شهابی ادامه داد: بر این اساس از محل اعتبارات مربوط به سفر اول استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۷۰ میلیارد ریال دریافت کرده ایم و بقیه هنوز تخصیص نیافته است.
وی یادآور شد: طبق اسناد مربوط به مصوبات سفر استانی هیات دولت، قرار بود امسال اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال به مجموعه پارک سلامت تبریز تخصیص یابد که تاکنون رقمی از این بابت دریافت نکرده ایم.
شهابی نقش پارک فناوری سلامت برای توسعه و گسترش شرکت های دانش بنیان را مهم خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق مفاد قانونی شرکت هایی که در این پارک ها مستقر شوند به مدت پنج سال از پرداخت هر گونه مالیات معاف می شوند، فعال شدن آن می تواند منجر به پیشرفت های علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی و منطقه شود و بدون تردید با راه اندازی پارک سلامت تعداد شرکت های دانش بنیان که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، در این محل مستقر شده و با تمرکز کافی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.
وی ظرفیت های علمی و تحقیقاتی آذربایجان شرقی در علوم پزشکی را بسیار وسیع و مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه از چنین مزیت هایی باید برای توسعه کشور و منطقه بهره برد، گفت: اکنون شرکت های بسیار توانمند و منحصر به فردی در استان فعال هستند که تولیدات آنها در کشور و حتی منطقه غرب آسیا بی همتاست.
شهابی از ایجاد تمهیدات لازم برای راه اندازی فاز دوم پارک فناوری سلامت در تبریز خبر داد و افزود: مقدمات این کار با جانمایی زمینی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع در منطقه “ساری زمی” تبریز به انجام رسیده است و اگر اعتبارات و بودجه لازم برای آن در موعد مقرر تخصیص یابد، ظرف چهار سال آماده بهره برداری می شود.
وی مساعدت به مراکز رشد و فعال سازی شرکت های دانش بنیان را از اهداف اصلی و محوری معاونت علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان و اضافه کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد شامل واحد فناوری و نوآوری دارویی، واحد تجهیزات پزشکی، واحد رشد بیوتکنولوژی دارویی و واحد نواوری شتاب دهنده سلامت فعال هستند.
شهابی نیروی انسانی را بزرگترین و مهمترین سرمایه دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست و با بیان اینکه باید قدردان وجود چنین نیروهایی در بخش بهداشت و سلامت بود، افزود: باید توجه داشت که رشد و توسعه پایدار کشور تنها از طریق تحقیق و پژوهش های کاربردی محقق می شود.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا