گره ارتباط صنعت و دانشگاه با معافیت مالیاتی باز می شود

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس قانون جدید هزینه های همکاری مراکز صنعتی و دانشگاهی از محل معافیت مالیاتی یا تهاتر تامین می شود و با عملیاتی شدن این قانون گره ارتباط صنعت و دانشگاه باز خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،عطاءالله ندیری روز یکشنبه در بازدید اعضای هیات علمی دانشکده های دانشگاه تبریز از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، از ابلاغ این قانون در روزهای گذشته خبر داد و افزود: براساس بند ۱۱ و ۱۳ قانون جهش دانش بنیان، به صراحت اعلام شده که صنایع می توانند از محل معافیت مالیاتی یا اعتبار مالیاتی برای تجهیز آزمایشگاه ها مرجع، آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه ها، قراردادهای فی ما بین در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و در همه زمینه های همکاری این دو بخش استفاده کنند.
وی اعتبار پیش بینی شده از سوی وزارت عتف برای این منظور تا پایان سالجاری را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام و افزود: همه مراکز دانشگاهی کشور می توانند تا این سطح از معافیت مالیاتی استفاده کنند اما تحقق آن بسته به همت صنایع و دانشگاه ها دارد که از این مزیت مالی تا چه میزان استفاده و بهره مند شوند.
ندیری ابراز امیدواری کرد تا با قانون معافیت مالیاتی که تصویب و در چند روز گذشته ابلاغ شده شاهد گسترش روابط این دو مجموعه فراسازمانی باشیم که اتفاقا هر دو بخش در حیطه های کاری خود رشد و ترقی تاثیرگذاری در کشور و حتی سطح بین الملی داشتند.
این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با تاکید به موقعیت های صنعتی، علمی و فن آوری تراکتورسازی و جایگاه جهانی این برند ملی ابراز امیدواری کرد: این مجموعه از ظرفیت به وجود آمده از سوی وزارت علوم براساس قانون اشاره شده، استفاده و روند توسعه ای ارتباط دوسویه این صنعت و دانشگاه تسریع شود.
معاونت حوزه مهندسی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در ارتباط با این مساله گفت: هر دو مجموعه باید رویکرد حل مسئله را داشته باشند با این مضمون که گلوگاه ها و مشکلات را به موقع، دقیق شناسایی و مطرح کنند و تا حصول نتیجه و عملیاتی شدن معادلات و دست یافته ها، آن را رفع شده فرض نکنند.
امیر جدیری با گریز به همکاری تراکتورسازی و مراکز دانشگاهی در چند سال گذشته و با رویکردی که در مدیریت این مجموعه وجود دارد، گفت: همکاری با دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه ها کشور، نتایجی همچون طراحی خط رباتیک و یا تراکتور شالیزار را به همراه داشت که هر کدام به نوبه خود ثمرات قابل توجهی چه در حوزه امنیت غذایی و صنعتی و چه در حوزه های مالی و ارزی برای کشور به دنبال داشته است.
وی همچنین بیگانگی و ناآشنا بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی با مراکز صنعتی را به عنوان یک صنعتگر دغدغه اصلی عنوان و اضافه کرد: متاسفانه دانشجویانی که از دانشگاه فارغ می شوند وقتی به مراکز صنعتی به عنوان مکانهایی که باید آنچه را آموخته اند در آن به کار گیرند وارد می شوند با فضای جدید کامل بیگانه بوده و تصوراتی فراتر از آنچه در مراکز صنعتی و یا حتی کاری ما وجود دارد می پندارند که این موضوع دشواری های حاصل از آنچه به نام نیروی کار یاد می شود را بوجود می آورد.
این فعال حوزه صنعت و دانشگاه از تلاش تراکتورسازی برای رفع این معضل به عنوان مسئولیت اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: تراکتورسازی از منظر و با نگاه بلند مدت به این مورد توجه ویژه دارد چون که روزی همین دانشجویان در آینده نه چندان دور ادامه دهنده راه در تراکتورسازی خواهند بود و تراکتورسازان با همکاری تمام مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تبریز برای حل این مشکل نیز آستین همت بالا زده است.
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا