از گاز مایع یارانه‌ای تا ستاد کاندیدای خاص

سوخت گاز مایع یا همان ال پی جی جزو منابع سوختی مورد استفاده شهروندان محروم از گاز شهری است که اگر جزو مصرف کنندگان این منبع انرژی باشید و یا پیگیر اخبارباشید خبر کمبود آن را سالی یکی دو بار خواهید شنید.

به گزارش ارک خبر،گاز مایع عمدتا برای رفع نیازهای ضروری  همچون پخت و پز  استفاده می‌شود و خانوارهایی که از گاز شهری محرومند، هرچند وقت یک بار در انتظار پیدا کردن یک سیلندر چند لیتری ساعتها انتظار می‌کشند. اما دلیل کمبود این گاز نه کمبود عرضه، بلکه جذابیت تفاوت قیمت یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای این محصول است. چرا که قیمت غیریارانه‌ای این محصول تفاوت بسیار زیادی با قیمت یارانه‌ای آن دارد و طبیعتا خرید و فروش این محصول با قیمت یارانه‌ای بسیار پرسود و پرتقاضا خواهد بود.

به همین دلیل در مقاطعی برخی با استفاده از ارتباطات ویژه و خرید رانتی این محصول یارانه‌ای باعث کمبود این محصول برای استفاده خانگی می‌شوند.

شنیده شده است مالک یکی از کارخانجات استان که پرونده مفتوحه‌ای در باب تخلیه یک تانکر ۲۴۰۰۰ لیتری گاز مایع یارانه‌ای در کارخانه خود داشته و شعبه تجدید نظر رسیدگی به امور قاچاق ارز و کالا در حال بررسی این تخلف است، جزو اعضای فعال ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهاست. این امر باعث ایجاد شائبه‌هایی در باب ایجاد رانت توسط این کاندیدا برای حامی خود در باب تامین گاز مایع و اعمال فشار وی به نهادهای نظارتی جهت مختومه شدن این پرونده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا