نتایج انتخابات در آذربایجان شرقی اعلام شد

نتایج اولیه انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های ۱۳ گانه انتخابی آذربایجان شرقی اعلام شد.

به گزارش ارک خبر،بر اساس لیست نتایجی که روز شنبه از سوی استانداری منتشر شده در حوزه انتخابی اهر و هریس بیت الله عبداللهی، بستان آباد نوری قزلجه و بناب محمد باقری به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه تبریز به ترتیب روح الله متفکر آزاد، مسعود پزشکیان، علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان زاده، محمد حسین فرهنگی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، عباس رنجبر و احمد پورخردمند، صابر پرنیان و مسعود زین العابدین در رتبه های اول تا چهاردهم قرار دارند.

در حوزه انتخابی سراب مجید نصیرپور، شبستر محمود طاهری و حسین غیاثی (دور دوم)، کلیبر بهنام رضوانی، مراغه و عجب شیر سید فرید موسوی، ملکان زهرا خدادادی، میانه مریم عبدالهی به مجلس راه یافت و مهدی اسماعیلی و سید مرتضی حسینی به دور دوم راه یافتند، ورزقان رضا علیزاده و حوزه انتخابی هشترود رضا شهسواری به مجلس راه یافتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازده اسفند ماه برگزار شد.

آذربایجان شرقی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان، سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند ماه امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند.

آذربایجان شرقی دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که ۶ نفر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در ۱۳ حوزه انتخابه استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار ۴۹۳ شعبه اخذ رای، ثابت و ۷۳۹ شعبه نیز به صورت سیار است.

از این تعداد یک هزار و ۶۶۷ شعبه اخذ رأی شهری و یک هزار و ۵۶۵ شعبه اخذ رأی روستایی است.

یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های دینی در تبریز در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا