تغییر الگوی کشت در ۸ گروه از محصولات کشاورزی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در تولید برخی محصولات از جمله نخود و کلزا بسیار مستعد است، اما در شرایطی که متاسفانه بخش عمده‌ای از محصولات تولید شده در این موارد به فروش نرفته و در انبارها مانده اند برای واردات این محصولات مجوز صادر می شود.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، کرامتی؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در کمیسیون کشاروزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز به تشریح اقدامات انجام شده در راستای تغییر الگوی کشت در استان پرداخت.

وی افزود: تغییر الگوی کشت استان در ۸ گروه مختلف انجام شده است و درصد تحقق در کشت آبی ۸۶ درصد و در کشت دیمی ۱۰۱ درصد محقق شده است، به‌طوریکه استان آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را در راستای تغییر الگوی کشت در سال ۱۴۰۱ به‌دست آورده است.

کرامتی، یکی از موانع موجود در رابطه با کشت محصولات دیم را ناهماهنگی و منطبق نبودن تقویم زراعی با تقویم سال آبی دانست و افزود: فاصله ۶ ماهه بین این دو تقویم باعث می‌شود، محصولات پر آب‌بری مانند سبزیجات و سیفی‌جات که در ابتدای سال کاشته می‌شود، بخش عمده‌ای از منابع آبی را استفاده کنند و برای محصولات کم‌آب‌بر که در نیمه دوم سال کاشته می‌شوند، آب به اندازه کافی باقی نماند.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی در تولید برخی محصولات از جمله نخود و کلزا بسیار مستعد است، اما در شرایطی که متاسفانه بخش عمده‌ای از محصولات تولید شده در این موارد به فروش نرفته و در انبارها مانده اند برای واردات این محصولات مجوز صادر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا