مصرف روزانه آب تبریز چقدر است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ارتباط با میزان فرسودگی تاسیسات آب استان نیز گفت: متاسفانه حدود ۲۰ درصد شبکه‌ ما فرسوده است و باید سالانه در شهرها حدود ۴ درصد تجهیزات تغییر کند که در شبکه‌ تبریز تنها ۲ درصد اتفاق افتاده است.

به گزارش ارک خبر،محمد خانی در نشست بررسی چالش‌های و راهکارهای حل بحران آب در نشست تخصصی مهندسی آب در تالار شهید باکری تبریز اظهار کرد: متوسط بارندگی کشور و جهان در هر سال آبی به ترتیب ۲۵۰ میلی‌لیتر و ۷۵۰ میلی‌لیتر است و ما جزو کشورهای خشک و نیمه‌ خشک محسوب می‌شویم. البته کشورهای دیگری نیز هستند که در وضعیت بدتری نسبت به ما قرار دارند.
وی ادامه داد: این آمار می‌طلبد که ما بیش از سایر کشورها در بحث بهینه‌سازی و رعایت الگوی مصرف فرهنگ‌سازی کنیم.
خانی با بیان اینکه شاخص ملی متوسط مصرف آب شرب بازای هر نفر در هر شبانه روز ۱۵۰ لیتر است، افزود: متاسفانه ما در اکثر مصارف جزو جمعیت پرمصرف محسوب می‌شویم به‌طوریکه متوسط مصرف ما در سطح استان بالای ۲۰۰ و در تبریز بالای ۲۳۰ لیتر می‌باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار مترمکعب در روز در تبریز آب مصرف می‌شود و با توجه به اختلاف ارتفاع در نقاط مختلف تبریز و ناهمواری، منجر به قطعی آب می‌شود.
وی تاکید کرد: مصارف غیر معمول آب در تبریز موجب تغییر هیدرولیک جریان آب شده و در صورت بروز قطعی،  موقتی بوده و ربطی به خشکسالی ندارد و اگر شهروندان عزیز ۲۰ درصد از مصرف روزانه‌ی آب را کاهش دهند، قطعا مشکلات فعلی رفع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا