جزئیات طرح فجرانه کالابرگ ویژه ماه مبارک رمضان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، در خصوص جزئیات مرحله جدید طرح فجرانه کالابرگ، ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد.

به گزارش ارک حبر،حسین فتحی با بیان این‌که دور جدید طرح فجرانه از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۸ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح به دهک‌های اول تا هفتم جامعه که بیشتر مربوط به اقشار آسیب‌پذیر است، اختصاص یافته‌ و ارتباطی با یارانه ندارد؛ مشمولان این طرح، یارانه خود را مطابق روال دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در دور جدید طرح فجرانه، هر فرد حداکثر به میزان ۲۲۰ هزار تومان، از مزایای تخفیف یا اعتبار برای خرید ۱۱ قلم از اجناس اساسی، برخوردار می‌شود.

فتحی بیان کرد: لازم است مشمولان طرح دقت کنند که اگر همه این ۱۱ قلم اجناس را خریداری کنند، به ازای هر فرد، ۲۲۰ هزار تومان تخفیف می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: لازم نیست تمام این ۱۱ قلم جنس، یک‌جا در سبد خرید مردم قرار بگیرد، و مشمولان طرح می‌توانند بر حسب نیاز خود، در فرصت یک‌ماه‌ای که در اختیار دارند، به مرور از مزایای خرید یا تخفیف این طرح برخوردار شوند.

به گفته وی سال گذشته، هزینه خرید این ۱۱ قلم جنس حدود ۵۲۳هزار تومان بود که این رقم امسال در اثر تورم، به ۷۳۴هزار تومان رسیده‌ و طرح فجرانه در واقع، راهکار دولت برای پوشش این اختلاف قیمت است.

فتحی با بیان این‌که فروشگاه‌هایی که مشمولان این طرح را به خرید از اجناس مورد نظر خودشان وادار کنند، رصد می‌شوند، افزود: سازمان تعزیرات قطعاً در چنین مواردی ورود پیدا می کند و در صورت محرز شدن تخلف، سیستم ارتباطی این فروشگاه‌ها قطع می‌‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: از آغاز طرح فجرانه، ۱ هزار فروشگاه به لحاظ تخلف در اجرای طرح، شناسایی شده و شرکت مرکزی، سامانه ارتباطی آن‌ها را قطع کرده است.

دکمه بازگشت به بالا