محصولات پتروشیمی تبریز در راه هند و روسیه

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از افزایش 43 درصدی صادرات این شرکت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پتروشیمی تبریز از اولین شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است.

به گزارش ارک خبر،سیدنورالله میراشرفی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: صادرات پتروشیمی تبریز نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته و تولید این شرکت نیز در همین مدت، ۱۸ درصد بیشتر شده‌است.
وی اضافه کرد: علاوه بر بازار ترکیه، ۲۳درصد محصول این شرکت، امسال به کشور هند صادر شده و نزدیک به ۲۴ درصد نیز پس از شش سال به روسیه صادر شده‌است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از تولید انواع پلی‌اتیلن و پلی‌استایرن در خط تولیدی پتروشیمی تبریز خبر داد و افزود: توسعه پتروشیمی تبریز در فازهای مختلف همچنان ادامه دارد؛ هم‌اکنون ۱۲ پروژه در این شرکت تعریف شده که مهم‌ترین آن پروژه HDPE (پلی‌اتیلن سنگین) است.
میراشرفی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه در نیمه دوم سال ۱۴۰۴، روزانه ۱ میلیون دلار به فروش پتروشیمی تبریز اضافه می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز این پروژه با تجهیزات بومی و دانش‌ فنی ایرانی طراحی شده و حدود ۸ هکتار از اراضی پتروشمی تبریز به خود اختصاص داده‌است.
وی با بیان این‌که ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و پیشرفت آن، به ۶۰ درصد رسیده‌است، خاطرنشان کرد: با ورود این پروژه به مرحله تولید، سالانه ۳۱۰ هزار تن، انواع محصولات به ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز تصریح کرد: این محصولات، شامل ۲۴ نوع پلی‌اتیلن سنگین است که نقش کارساز در ارتقای ظرفیت اقتصادی پتروشیمی تبریز خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا