آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

به گزارش ارک خبر، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت ماه در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار و فهرست اسامی راه یافتگان از فردا یازدهم اردیبهشت ماه از سوی فرمانداران منتشر می شود و نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت هشت صبح پنجشنبه سیزدهم تا هشت صبح بیستم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا برنامه های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارایه کنند.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۱۳ حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» ۶ نفر، «میانه» ۲ نفر، و حوزه های «شبستر»، «اهر و هریس»، «بستان آباد»، «بناب»، «مرند و جلفا، «سراب»، «کلیبر، خداآفرین و هوراند»، «مراغه و عجب شیر»، «ملکان و لیلان»، «ورزقان» و «هشترود و چاراویماق» هرکدام یک نفر انتخاب و راهی مجلس می شوند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته در حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» روح اله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا به عنوان نماینده مردم از این حوزه راهی بهارستان شدند. اما علی جعفری آذر با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای، جواد عبادی با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رای، علیرضا منادی۵۶ هزار و ۲۴۴ رای، رضا صدیقی ۵۵ هزار و ۱۷۷ رای، علی آجودان زاده ۵۳ هزار و ۹۲۲ رای، محمد حسین فرهنگی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و علیرضا نوین با ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای برای کسب چهار کرسی دیگر مجلس از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه میانه نیز مریم عبدالهی با به دست آوردن اعتماد ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر در دور نخست راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی با کسب ۱۱ هزار و ۴۵۷ رای و سیدمرتضی حسینی با کسب ۱۱ هزار و ۶۳ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند تا دیگر نماینده این حوزه از بین این ۲ نامزد انتخاب و راهی مجلس شود.

انتخابات در حوزه انتخابیه شبستر نیز به دور دوم کشیده شد و محمود طاهری و حسن غیاثی به ترتیب با کسب هفت هزار و ۸۲۶ رای و ۶ هزار و ۹۹۱ رای برای راهیابی به مجلس با هم رقابت خواهند کرد.

در سایر حوزه های انتخابیه شامل «اهر و هریس» بیت الله عبداللهی با کسب ۳۱ هزار و ۶۷۶ رای ۷۶ هزار و ۷۱۶ رایف و غلامرضا نوری قزلجه از حوزه انتخابی «بستان آباد» با ۱۷ هزار و ۱۸ رای از ۴۴ هزار و ۸۷۹ رای، «بناب» حجت الاسلام محمد باقری بنابی با ۲۳ هزار و ۳۴۳ رای، «مرند و جلفا» عزت الله حبیب زاده با ۴۰ هزار و ۲۳ رای، «سراب» مجید نصیرپور با ۱۳هزار و ۱۹۹ رای، بهنام رضوانی از حوزه «کلیبر، خداآفرین و هوراند» با ۲۲ هزار و ۲۴۶ رای، سیدفرید موسوی از حوزه «مراغه و عجب شیر» با ۳۲ هزار و ۸۷۶ رای، در حوزه «ملکان و لیلان» زهرا خدادادی با ۱۳ هزار و ۶۱۳ رای، در «ورزقان» رضا علیزاده با ۲۴ هزار و ۲۹۲ رای، در حوزه انتخابی «هشترود و چاراویماق» فرامرز شهسواری با ۱۳ هزار و ۵۵۰ رای به مجلس راه یافتند.

 

آشنایی با راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات به ترتیب آرا

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

علی جعفری آذر

 

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

 

علی جعفری آذر در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با کسب ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای در جایگاه سوم ایستاد و راهی دور دوم شد.

وی متولد سال ۱۳۴۸ در تبریز است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق عمومی بوده و از سوابق وی می توان به فرماندار شهرستان تبریز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، مدیر حقوقی و فرهنگی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد.

جعفری آذر که منتسب به اصولگران است این وعده را داده که در صورت پیروز شدن انتخابات، مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابیه و همچنین سهم استان از منابع کشوری را پیگیری خواهد کرد.

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
 وعده مکتوب علی جعفری آذر

 

جواد عبادی

 

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

 

جواد عبادی متولد سال ۱۳۵۳ در شهر تبریز است، مدرک تحصیلی وی دکترای اقتصاد و تحصیلات حوزوی است و از سوابق وی می توان به عضو شورای فقهی بانک مرکزی، تدریس در دانشگاه ها و حوزهای علمیه در مقطع دکترا اشاره کرد.

عبادی در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رای در جایگاه چهارمی ایستاد و یکی از هشت نامزد راه یافته به دور دوم از این حوزه انتخابیه شد.

تعیین تکلیف نهایی معدن مس سونگون، تلاش برای به حداکثر رساندن ظرفیت فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سرمایه در گردش صنایع، توجه به اقتصاد روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه از جمله وعده های انتخاباتی این نامزد نمایندگی مجلس است.

علیرضا منادی

 

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

 

علیرضا منادی متولد سال ۱۳۴۸ تبریز است و در دور نخست با ۵۶ هزار و ۲۴۴ رای و قرار گرفتن در جایگاه پنجمی، به مرحله دوم انتخابات راه یافت.

استاد و کارمند دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، صاحب امتیاز آزمایشگاه تشخیص طبی در تهران و مولف ۶ جلد کتاب از جمله سوابق این نماینده اصولگرا است.

تلاش برای اتصال راه آهن خاوران به ایستگاه راه آهن، حمایت از آموزش و شرکت های دانش بنیان و تبدیل آذربایجان شرقی به مرکز شرکت های دانش بنیان از جمله وعده های انتخاباتی وی است.

 

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
 وعده مکتوب علیرضا منادی

رضا صدیقی

 

آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

 

رضا صدیقی در سال ۱۳۴۴ در تبریز متولد شده است و در دور نخست انتخابات با ۵۵ هزار و ۱۷۷ رایی که به دست آورد در جایگاه ششمی ایستاد و به عنوان نفر چهارم راهی دور دوم شد.

مشاور فرماندهی سپاه عاشورا، مسئولیت و فرماندهی در رده های مختلف سپاه عاشورا، حضور فعال در جبهه (دوران دفاع مقدس) و فرماندار شهرستان اهر از جمله سوابق وی است.

معضل حاشیه‌نشینی در تبریز، فاضلاب اسکو و ایستگاه قطار آذرشهر از جمله دغدغه های وی بوده وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، این موارد را پیگیری کند.

علی آجودان زاده

 

 

علی آجودان زاده متولد سال ۱۳۵۵ در تبریز بوده و فارغ التحصیل رشته دکترای پزشکی مدیریت سلامت و فرزند شهید است در دور نخست با ۵۳ هزار و ۹۲۲ رای در رده هفتمی قرار گرفت و راهی دور دوم شد.

از جمله سوابق و فعالیت های وی می توان به پزشک پایش سلامت جانبازان ویژه(شیمیایی، قطع نخاع) استان آذربایجان شرقی، مدیرکلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان، عضو اصلی هیئت مدیره و خزانه دار مجمع خیرین سلامت استان عضو شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان اشاره کرد.

توجه به مسائل زیست محیط و حذف مازوت سوزی نیروگاه تبریز، شفافیت آرا نمایندگان و اموال و دارایی های نمایندگان و مسئولان از جمله وعده های انتخاباتی وی است.

 

محمد حسین فرهنگی

 

محمد حسین فرهنگی متولد سال ۱۳۴۰ در تبریز و دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

از سوابق وی می توان به استاد دانشگاه، عضو هیات علمی دانشگاه، قائم مقام و ریاست ستاد لشکر عاشورا، فرمانده بسیج آذربایجان شرقی، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور، دبیر منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی و فرهنگی لشکر عاشورا و پنج دوره متوالی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رای کسب کرد و با ایستادن در رده هشتمی به عنوان نفر ششم راهی دور دوم شد.

رفع مشکلات بودجه ای و ایرادات برنامه توسعه هفتم، حل مشکلات معیشتی و توسعه همه جانبه کشور از جمله وعده های این نامزد انتخاباتی است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی

 

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی متولد ۱۳۴۱ تبریز است و در دور نخست با کسب ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و قرار گرفتن در مکان نهمی به عنوان نفر هفتم به دور دوم راه یافت.

وی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، هشتم و یازدهم بوده و در مجلس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، در مجلس هفتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، در مجلس هشتم عضو هیئت رئیسه مجلس بوده و در دولت دهم معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و مسئولیت امور روحانیت را برعهده داشت.

او همچنین پیش از نمایندگی مجلس شورای اسلامی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی بوده‌ است.

حمایت از تولید و اشتغال، نجات دریاچه ارومیه، انتقال آب ارس به تبریز و تکمیل و اتصال ایستگاه خاوران به راه آهن از جمله وعده های انتخاباتی وی است.

علیرضا نوین

 

علیرضا نوین متولد سال ۱۳۴۰ در محله کوچه باغ تبریز و جانباز ۳۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترای برنامه ریزی شهری در گرایش شهرسازی از دانشگاه تبریز است.

از سوابق اجرایی وی می توان به مسئول بسیج شهرستان تبریز، مسئول نیروی انسانی سپاه، فرمانده گردان مهندسی رزمی سپاه، رییس ستاد لشکر عاشورا، معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، شهردار تبریز از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، نامزد دوره هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد.

ایجاد وحدت و همسویی با دیگر نمایندگان استان، شفافیت عملکردی، توجه به مشکلات مسکن و حمایت از بخش خصوصی و صنعت از جمله وعده های انتخاباتی وی بود.

وی با کسب ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای و قرار گرفتن در رده دهمی، به عنوان نفر هشتم به دور دوم راه یافت.

مهدی اسماعیلی

مهدی اسماعیلی در میانه آذربایجان شرقی متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است.

رئیس گروه تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه کندوان شهرستان میانه، معاون پژوهشی و برنامه ریزی مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و عضو گروه ویرایش اطلس اجتماعی وزارت کشور از جمله سوابق اجرایی وی است.

وی با کسب ۱۱ هزار و ۴۵۷ رای در جایگاه دوم قرار گفت و به عنوان نفر نخست به دور دوم در حوزه انتخابیه میانه راه یافت.

سیدمرتضی حسینی

 

 

سید مرتضی حسینی متولد ۱۳۴۴، فارغ التحصیل علوم سیاسی است، معاونت هماهنگی و امور اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مدیرکل پیشگیری مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در کارنامه وی دیده می شود.

وی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، با کسب ۱۲ هزار و ۲۹ رای، از حوزه انتخابیه میانه به مجلس راه یابد.

وی در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم نیز با کسب ۱۱ هزار و ۶۳ رای به دور دوم انتخابات راه یافت و در این مرحله با مهدی اسماعیلی رقابت می کند.

 

محمود طاهری و حسن غیاثی

محمود طاهری و حسن غیاثی در حوزه انتخابی شبستر که یک کرسی در مجلس دارد رقابت تنگاتنگی برای راهیابی به مجلس دوازدهم دارند و به ترتیب با کسب هفت هزار و ۸۲۶ رای و ۶ هزار و ۹۹۱ رای به دور دوم رسیدند و در این مرحله باهم رقابت خواهند کرد.

آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات آمادگی کامل دارد

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: استان برای برگزاری مرحله دوم در سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو، آذرشهر، شبستر و میانه آمادگی کامل دارد.

تراب محمدی، به چهار مولفه مورد تاکید رهبر انقلاب در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: همچون دور اول انتخابات، در دور دوم نیز چهار مولفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در دستور کار قرار مجریان گیرد.

وی تاکید کرد: هر یک از مجریان انتخابات در حوزه کاری خودشان برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

وی تاکید کرد: صیانت از آرای مردمی و حفظ سلامت انتخابات به عنوان یک حق الناس برای ستاد انتخابات استان است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: در مرحله اول انتخابات، چهار هزار و ۸۶۶ نقطه اخذ رای در آذربایجان شرقی کار انتخابات را انجام دادند که پنج و نیم درصد کل نقاط اخذ رای کشور را شامل می‌شدند.

فرهاد شیدایی افزود: آذربایجان شرقی در روند برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، جزو استان های برتر در پایداری شبکه و احراز هویت در کشور بود.

وی ادامه داد: پس از ۱۵ سال و طی چهار ماه ۲۸ بخشداری مستقل استان و فرمانداری لیلان به فیبر نوری مجهز شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا