هشدار دادستان به رانندگان ماجراجوی ولی‌عصر و رشدیه

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده‌کننده صوتی با هدف ارتقا امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلان‌شهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی‌عصر، رشدیه، ائل‌گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش ارک خبر، محبوب علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده‌کننده صوتی با هدف ارتقا امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلان‌شهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی‌عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.
دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صدای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز موجب نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بینظمی در معابر را به وجود می‌آورند با دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام گرفته نتایج مطلوبی و موجبات رضایت شهروندان را به ارمغان آورده است.
وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.
علیلو ادامه داد: همچنین در راستای صیانت از حقوق عامه ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده و … انجام پذیرفته  واجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه‌ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه‌آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می‌کند که در این خصوص نیز پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض اینگونه خودروها را توقیف و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا