لیگ برتر والیبال؛پیکان صدر جدول را به بانک سرمایه داد

پایگاه خبری ارک – تیم والیبال بانک سرمایه با پیروزی برابر پیکان در هفته سیزدهم لیگ برتر صدرنشین این رقابت ها شد.

هفته دوم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های ایران یادواره 200 شهید والیبالیست امروز یکشنبه با 6 دیدار در شهرهای تهران، گنبد، اردکان، ارومیه، آمل و تبریز پیگیری خواهد شد.
در نخستین مسابقه این هفته و درخانه والیبال تهران، تیم های پیکان و بانک سرمایه از ساعت 16 و 30 دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه سه بر یک به سود بانک سرمایه به پایان رسید.
تیم والیبال پیکان که تا قبل از این دیدار با 11 برد و 30 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار داشت در ست اول این مسابقه 25 بر 20 مغلوب بانک سرمایه شد، اما در ست دوم 25 بر 22 به پیروزی رسید تا دو تیم یک بر یک در ست شماری مساوی شوند. در این دو ست امتیاز نخست مسابقه را نیز پیکان کسب کرده بود.
جنگ لفظی بازیکنان دو تیم در این مسابقه بسیار زیاد بود و این موضوع حتی به بازیکنان ذخیره و کادر فنی نیز کشیده شد. ورمیگلیو کاپیتان تیم پیکان نیز به همین دلیل در ست دوم این مسابقه کارت زرد دریافت کرد.
در پایان ست دوم درگیری لفظی بازیکنان به اوج خود رسید و شهرام محمودی از بانک سرمایه و رضا صفایی از پیکان به مرز درگیری فیزیکی با هم رسیدند که داور دوم و دیگر بازیکنان آنها را از هم جدا کردند. به همین دلیل فاصله بین ست دوم و سوم بیشتر از زمان مجاز شد.
یکی از دلایل این مشکلات قاطع نبودن داوران این مسابقه بود که به نظر می رسد برای دیدار حساس همچون این مسابقه آمادگی روحی و روانی نداشتند. اعتراض بازیکنان به قضاوت نیز در چندین بار دیده شد اما واکنشی از سوی داوران به این اعتراض دیده نشد.
در ست سوم تیم پیکان رضا صفایی را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد و کارش برای جدال با بانک سرمایه به مراتب سخت تر شد به گونه ای که این ست را 25 بر 21 به حریف واگذار کرد. بانک سرمایه در این ست در دفاع روی تور خیلی خوب کار کرد و چندین امتیاز از پیکانی ها گرفت.
بانک سرمایه در ست چهارم نیز موفق به شکست 25 بر 18 پیکان شد تا در نهایت سه بر یک پیروزی این میدان باشد و با 33 امتیاز از 11 برد در صدر جدول قرار گیرد و پیکان نیز با 30 امتیاز از 11 برد به صورت موقت در جایگاه دوم قرار گیرد تا بعد پایان دیگر دیدارهای این هفته رتبه بندی نهایی این تیم مشخص شود.
در ست چهارم نیز حاشیه های این مسابقه ادامه داشت و فرهاد قائمی بازیکن پیکان تهران نیز کارت قرمز از داور نخست مسابقه دریافت کرد.
مصطفی کارخانه در ابتدای این دیدار شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، علیرضا مباشری، فرهاد نظری افشار، لوکاس ژیگادلو و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب آغاز کننده تیم بانک سرمایه به میدان فرستاد.
تیم پیکان نیز با مسعود غلامی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، والریو ورمیگلیو، مجتبی میرزا جانپور، رضا صفایی و مهدی مرندی به مصاف بانک سرمایه رفت که در ابتدای ست نخست سامان فائزی از ناحیه انگشت دست مصدوم شد و جای خود را به مهرداد شیبانی داد.
مسعود ذوقی و محسن ترابی داوران اول و دوم این دیدار بودند. همچنین امیدوار حاتمی رییس کمیته داوران و سعید درخشنده رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، نظارت بر این مسابقه حساس را برعهده داشتند.
حدود یک هزار و 500 تماشاگر مسابقه دو تیم پیکان و بانک سرمایه را در خانه والیبال تهران از نزدیک شاهد بودند.
این مسابقه بعد از گذشت 12 هفته از آغاز لیگ برتر والیبال به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا