لزوم اقدام جدی شهرداری شهرداری تبریز برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: برای این مسئله مشخصا با یک شرکتی بصورت مجزا برای جمع آوری دائمی حیوانات طبق قرارداد بازخواست کنیم.

به گزارش ارک خبر،”احد صادقی” صبح امروز یکشنبه در صد و نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز در واکنش به مجروح کردن چندین کودک طی چند ماه اخیر توسط سگ های ولگرد، گفت: وضعیت هر روز بدتر از دیروز می‌شود و آمار حیوانات بلاصاحب روز به روز افزایش می یابد، این در حالی است که دیگر برخی ها در خودرو به جای سگ از دیگر حیوانات را نگه داری می کند، برخی ها به اصل خود بازگشته اند.
وی خطاب به دستورالعملی که از سوی وزارت کشور در رابطه با کنترل و مدیریت حیوانات ولگرد اعلام شده است، گفت: این دستورالعمل به نفع مردم نیست، باید وزرات کشور فکر اساسی کند، شهر های اطراف هر چه جمع آوری می‌کنند در اطراف تبریز اقدام به رها سازی می کنند.
وی ادامه داد: شهرداری تبریز کلنیک حیوانات شهری را راه اندازی کرده است اما خلا وجود دارد.
صادقی گفت: به قول یک نفر به حامیان حیوانات بگویید از فرزند انسان ها هم حمایت کنند، کسانی که مانع جمع آوری هستند اگر خود درگیر شوند متوجه می شوند که چه موضوع سختی است.
عضو شورای شهر تبریز گفت: برای این مسئله مشخصا با یک شرکتی بصورت مجزا برای جمع آوری دائمی حیوانات طبق قرارداد بازخواست کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته بالای ۵ میلیارد تومان در شهرداری تبریز برای این امر هزینه شده‌ بود که کافی نیست، وقتی یک اتفاق ناگوار می افتد تمامی این اقدامات از یاد می رود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: جمع آوری صورت می گیرد اما این وضعیت قابل قبول نیست، به فرمانداری هم نامه دادیم تا با شهر های اطراف تبریز نیز در این رابطه رایزنی صورت بگیرد تا به جای رها سازی به مرکز نگه داری حیوانات تحویل داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا