فانی: تکنولوژی‌های جدید نمی‌توانند جای معلم را بگیرند

پایگاه خبری ارک – وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های جدید نمی‌توانند جای معلم را بگیرند گفت: فناوری‌های نوین و نرم‌افزار و سخت‌افزارهای آموزشی روح و عاطفه ندارند و این تنها معلم است که به دلیل روح بلندش می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

بعلی اصغر فانی در آیین نکوداشت برگزیدگان دومین جشنواره جلوه‌های معلمی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معلمان و شهدای دانش‌آموز فرا رسیدن ولادت نبی اکرم (ص) را تبریک گفت و با تاکید بر اینکه امیدواریم به جای هلال سنی و شیعی بدر اسلامی را شاهد باشیم، اظهار کرد: این همدلی و همگرایی می‌تواند جلوی کفر و گروه‌های تکفیری را بگیرد. چهره اسلام چهره رحمانی و رحمت است و امیدواریم پیامبر (ص) پس از ذات اقدس الهی به عنوان الگویی برای معلمان در روش و منش برای ما قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ادبیات رفتار سازمانی اصطلاحی تحت عنوان رفتار شهروندی سازمانی را داریم گفت: در این رفتار یک کارمند اقدامی فراتر از وظیفه‌اش انجام می‌دهد و انتظار تشویق و پاداش ندارد.

فانی ادامه داد: در این گستره بیش از 105 هزار مدرسه و یک میلیون همکار فرهنگی داریم که این رفتار شهروندی سازمانی را از خود به نمایش می‌گذارند. وقتی معلمی در دورترین نقطه کشور بدون حضور دوربین‌ها و رسانه‌ها تنها در محضر الهی ایثارگری می‌کند یعنی رفتار شهروندی داشته است که شایسته تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: زمانی بحث فناوری‌های نوین آموزشی و استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها مطرح می‌شد، بسیاری تصور می‌کردند این تکنولوژی جدید می‌تواند جای معلم را بگیرد غافل از اینکه نرم‌افزار و سخت‌افزارهای آموزشی روح و عاطفه ندارند و این تنها معلم است که به دلیل روح بلندی که دارد می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم نیز درباره زمان پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: برای پرداخت مطالبات نیازمند اعتبار 50 میلیارد تومانی هستیم.

وی ادامه داد:پیگیری هایی انجام شده است و امیدواریم از شرمندگی همکاران در بیاییم. اما زمان مشخص نمی توان برای آن تعیین کرد زیرا بستگی به اعتبارات خزانه دارد و فراتر از اختیارات آموزش و پرورش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا