علیه شش خانواده «کودک کار» اعلام جرم کرده‌ایم

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: مهم‌ترین اقدام در مورد کودکان کار، توانمندسازی این عزیزان و خارج‌کردن‌شان از چرخه کار در خیابان است.

به گزارش ارک خبر،دکتر فرگل صحاف در گفتگو با همنوا، با بیان این مطلب اظهار کرد: درآمد کودکان کار، بسیار بالا است و همین باعث می‌شود که کار بهزیستی برای جدا کردن کودکان از کسب و کار خیابانی، دشوار باشد، بنابراین سعی می‌کنیم، این کار را مرحله به مرحله پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در این راستا، جلسات تعامل و مشاوره با خانواده کودکان کار را هر هفته به طور مستمر در بهزیستی برگزار و سعی می‌کنیم خانواده‌ها را از آسیب‌های کار کودکان در خیابان آگاه کنیم، همچنین سعی می‌کنیم با اختصاص بسته‌های آموزشی و حمایتی، از ورود کودکان به محیط کار خیابان پیشگیری کنیم.

صحاف تاکید کرد: در مرحله بعدی، مطابق هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی داریم، علیه خانواده‌ای بیش از سه بار کودک خود را راهی خیابان کند، اعلام جرم می‌کنیم و اگر نیاز باشد، از چنین خانواده‌‌هایی تعهد محضری می‌گیریم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امسال برای شش خانواده که نسبت به مشاوره‌ها و توصیه‌های اجتماعی بی‌اعتنایی کرده و کودکان خود را روانه کار و خیابان کرده‌اند، اعلام جرم کرده‌ایم و موضوع هم‌اکنون در مراحل قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر در آذربایجان‌شرقی، کودک کار افغانی نداریم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به حمایت از افرادی که در معرض «ملال جنسیتی» هستند، اشاره کرد و گفت: این مرحله، شامل دوره‌ای است که فرد به طور قطعی، تصمیم به تغییر جنسیت دارد و بهزیستی در این مرحله، با خدمات حمایتی، مشاوره و مددکاری به این افراد کمک می‌کند. سایر مراحل مربوط به این افراد بر عهده دستگاه‌های دیگر است.

دکمه بازگشت به بالا