یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر آذربایجان‌شرقی از راه جاده جابجا شدند

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در چهار ماهه امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به نقاط مختلف کشور جابجا شدند.

به گزارش ارک خبر،کاظم تیمورزاده» روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این بازه زمانی تعداد مسافران جابجا شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این تعداد مسافر با ۱۷۱ هزار و ۴۸۰ سفر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجا شده اند که تعداد سفرها در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان در زمان کنونی با ۶۹۹ اتوبوس، یک هزار و ۶۹۱ مینی بوس و ۸۳۵ سواری کرایه و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری در زمینه جابجایی مسافران برون شهری به نقاط مختلف کشور فعالیت می کند.

تیمورزاده، ادامه داد: در این بازه زمانی ناوگان حمل و نقل بار آذربایجان شرقی نیز حدود هشت میلیون تن بار را جابجا کرده و برای جابجایی این میزان بار، ۵۳۶ هزار و ۴۰۰ برگ بارنامه صادر شده است.

وی یادآور شد: در زمان کنونی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو، ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری و ۴۴ هزار و ۳۲۲ راننده دارای کارت هوشمند در ناوگان باری استان فعالیت می کنند.

تیمورزاده افزود: ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۰ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین در استان مشغول فعالیت است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا