۸۵ قطعه زمین کشاورزی در تبریز آزادسازی شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از آزادسازی ۸۵ قطعه زمین کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اراضی توسط افراد فرصت طلب و به صورت غیر قانونی تبدیل به ویلا شده بود.

به گزارش ارک خبر،ابراهیم فرقانی مجموع مساحت اراضی فوق را ۱۵ هکتار اعلام و اظهار کرد: با دستور دادستانی شهرستان تبریز این اراضی کشاورزی در روستای کرجان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها و سازمان ها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است، یادآور شد: افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

فرقانی افزود: بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌ محیطی و اجتماعی شامل تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌ و هوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از طریق سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند، بر برخورد قاطع با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون تاکید کرد.

فرقانی به مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی برای توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری، افزایش درآمد کشاورزان، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش تولید از مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی به شمار می‌رود.

وی بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و رونق کشاورزی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح آمایش سرزمین، ایجاد پشتوانه حمایتی برای کشاورزان برای اخذ وام و تسهیلات بانکی به عنوان وثیقه، ساماندهی وضعیت حقوقی زمین و تولیدات کشاورز، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و کمک به یکپارچگی اراضی، از بین رفتن تداخلات اراضی و اختلاف بین وراث زمین‌های کشاورزی و کاهش رفع اختلاف مالکیت اشخاص و دولت را از مزیت‌های اجرای طرح رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا