رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی: سیستم مدیریت ایالتی در کشور اجرایی شود

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پزشکیان قطعاً استاندار توانمند، با اختیارات فراگیر انتخاب خواهد کرد، گفت: مدیریت ایالتی نه به معنای خودمختاری که به معنی تفویض اختیارات حکمرانی و مدیریتی به استانداران و کاهش دیوان‌سالاری سیستمی در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌هاست.

به گزارش ارک خبر،رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با شناختی که از دیدگاه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور سراغ دارم، مطمئنم ایشان استانداری قوی، توانمند و با اختیاراتی فراگیر برای استان انتخاب خواهند کرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب و معرفی مدیری توانمند برای آذربایجان‌شرقی به‌عنوان نماینده ارشد دولت در استان افزود: آذربایجان شرقی، استانداری با اختیارات حداکثری از سوی دولت نیاز دارد و این مطالبه ناظر بر جایگاه و اهمیت آذربایجان‌شرقی است.

 

نوین خاطرنشان کرد: این موضوع خوشبختانه یکی از اهداف و شعارهای انتخاباتی دکتر پزشکیان بود و من با شناختی که از دیدگاه‌های ایشان دارم، به انتخاب استانداری توانمند و قوی برای آذربایجان‌شرقی خوش‌بین هستم.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها در مخالفت با مدیریت ایالتی در استان‌های کشور نیز گفت: مدیریت ایالتی نه به معنای خودمختاری که به معنی تفویض اختیارات حکمرانی و مدیریتی به استانداران و کاهش دیوان‌سالاری سیستمی در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌هاست.

 

نوین اضافه کرد: استاندار نباید برای هر تصمیم یا اقدام مدیریتی، وابسته به اجازه یا ابلاغ بالادستی باشد و می‌توان با تفویض بسیاری از اختیارات و حدود وظایف دولت به استانداران، روند اداره کشور و بخش‌های مختلف حکمرانی را تسریع و تسهیل کرد.

 

وی درعین‌حال ابراز امیدواری کرد، رئیس‌جمهور با انتخاب مدیری در قواره‌های آذربایجان‌شرقی، با حدود اختیارات حداکثری در تصمیم‌گیری و مدیریت، زمینه را برای تحقق توسعه استان و تسهیل امور فراهم نماید.

مطالبات عمرانی و توسعه ای آذربایجان‌شرقی از دولت پزشکیان

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اهم مطالبات و اولویت‌های عمرانی، خدماتی و توسعه محور آذربان از دولت مسعود پزشکیان را تشریح کرد.

 

نوین با بیان اینکه پیگیری وضعیت ناترازی‌های انرژی در اولویت کاری مجمع قرار دارد، افزود: اولین اقدام و خواسته ما از رئیس جمهور، اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز است که یک‌سوم آن اجرا شده است.

 

وی افزود: علاوه بر این، با توجه به اینکه در گذشته تعداد چهار نیروگاه در شهرهای صوفیان، هریس و ایلخچی برای اجرای طراحی و پیش‌بینی شده است، پیگیری این طرح‌های زیربنایی نیز در دستور کار مجمع قرار خواهد داشت.

 

نوین درعین‌حال، تکمیل خط‌آهن مرکزی تبریز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه مرکزی تبریز، رفع کمبود واگن‌های جدید برای خطوط ریلی تبریز، تکمیل آزادراه تبریز-بازرگان، رسیدگی به وضعیت جاده‌های روستایی، احیای تجهیزات صنایع استان، پیگیری احیای دریاچه ارومیه، اجرای پروژه پالایشگاه دوم، توسعه پتروشیمی، توسعه خطوط هواپیمایی سطح استان، احداث پایانه دوم تبریز و پایانه خارجی، گسترش معادن سطح استان (با ظرفیت وجود معادن بیش از ۴۰ ماده آلی)، توسعه امکانات ورزشی در روستاها و توسعه امکانات آموزشی بین دانش‌آموزان و دانشجویان را دیگر اولویت‌های مجمع نمایندگان استان برشمرد.

 

تشکیل بانک توسعه آذربایجان

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از تلاش اعضای این مجمع برای پیگیری تشکیل بانک توسعه آذربایجان در دوره فعلی خبر داد.

نوین افزود: طرح تشکیل بانک توسعه آذربایجان که پیش‌ از این نیز مطرح بود، مجدداً در دستور کار نمایندگان استان قرار خواهد گرفت تا به‌عنوان پشتوانه مالی، اعتباری توسعه زیربنایی و جهشی آذربایجان، فعالیت خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بالغ بر ۹۰ درصد منابع بانکی، درآمدی و پولی استان، در مرکز و نظام بانکی کشور متمرکز می‌شود و تنها ۱۰ درصد از این منابع در داخل استان رسوب می‌کند و آذربایجان‌شرقی همواره برای تامین منابع موردنیاز طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌محور، ناگزیر از پیگیری تخصیص اعتباراتی است که باید از مرکز تامین شوند.

 

نوین، تشکیل بانک توسعه آذربایجان را زمینه‌ساز خوداتکایی مالی استان همچنین بستری برای توسعه جهشی آذربایجان از مسیر درآمدهای مالیاتی و پولی دانست و از پیگیریی جدی مجمع نمایندگان استان برای تحقق آن از طریق دولت و مجلس خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا