بازآفرینی ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌شرقی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بازسازی و نوسازی شده است.

به گزارش ارک خبر،بابک نجفیان»، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: از مجموع این واحدها، یک هزار و ۴۴۱ واحد در سال جاری با ارایه بسته های تشویقی به مالکان و صاحبان این واحدها نوسازی شده است.

وی هدف از بازآفرینی را اصلاح بافت های ناکارآمد شهری اعلام و اظهار کرد: سهمیه استان در سال جاری بازآفرینی پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از یکصد هزار واحد مسکونی ابلاغی برای کل کشور است که تلاش می شود این سهمیه تا پایان سال محقق شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در اجرای این طرح، مالکان و صاحبان واحدها برای نوسازی و بازسازی ۵۷۸ واحد در سطح استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۳۰ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی از محل طرح بازآفرینی شهری و بقیه از محل طرح نهضت ملی مسکن به بانک های معرفی شدند.

نجفیان، با بیان اینکه ارایه بسته های ۱۹ گانه تشویقی از سوی این اداره کل و شهرداری ها موجب رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرهای استان شده است، ادامه داد: این تسهیلات از جمله شامل تخفیف شهرداری ها در صدور پروانه های ساختمانی، احداث پارکینگ و طبقات تشویقی و اعطای وام است.

وی یادآور شد: نوسازی بافت فرسوده شهرها از مهمترین اهداف وزارت راه و شهرسازی است که در قالب بازآفرینی شهری اجرا می شود و با اجرای این طرح، بافت های نارکارآمد شهری در راستای توسعه پایدار شهری اصلاح می شوند.

نجفیان، افزود: طبق رتبه بندی اخیر ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان شرقی در تحقق برنامه های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است.

آذربایجان شرقی دارای حدود ۶ هزار و ۲۴۸ هکتار بافت‌های ناکارآمد است که حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ناایمن در این بافت ها وجود دارد و یک میلیون نفر در آنها سکونت دارند.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز نیز دارای دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا