تنهایی ورزش پایه؛ دو و میدانی نه مسئول دارد نه حامی مالی

پایگاه خبری ارک – پس از گذشت چند ماه از آغاز به کار مجید کیهانی در فدراسیون دو و میدانی، این فدراسیون المپیکی در آستانه ریو 2016 نه دیگر مسئولین اجرایی و فنی خود غیر از رئیس را شناخته است و نه حامی مالی دارد که برای تامین هزینه ها به آن اتکا کند.

کیهانی 15 شهریور به ریاست فدراسیون دو و میدانی برگزیده شد. شعار اصلی که وی در مجمع فدراسیون مطرح کرد، جذب حامیان مالی و ایجاد تغییرات ساختاری در فدراسیون بود.
پس از برگزاری انتخابات، زمانی بیش از حد معمول طول کشید تا وزیر ورزش و جوانان حکم ریاست کیهانی را صادر کند اما خود کیهانی در گفت و گوهای متعدد مدعی شد هیچ عجله ای برای صدور حکمش ندارد زیرا همکاران خود در سمت های دبیر و نایب رئیس را نیز به وزارت ورزش معرفی کرده و منتظر است تا همه با هم کار خود را آغاز کنند.
در نهایت 15 مهر خبر رسید که حکم رئیس جدید فدراسیون صادر شده اما خبری از صدور حکم دیگر مسئولین نبود. در آن زمان ابتدا نام عباس فتحی رئیس هیات ایلام به عنوان گزینه کیهانی برای دبیری فدراسیون مطرح شد اما وی به تائید وزارت ورزش نرسید.
احسان مهاجرشجاعی سرپرست دبیری فدراسیون نیز که برای پست نایب رئیسی مورد نظر کیهانی قرار گرفته بود، پس از مدتی با وی دچار اختلاف شد و تصمیم گرفت دیگر به فدراسیون نرود و در واقع نه نایب رئیس شد و نه در سمت سرپرست دبیری ماند.
پس از فتحی، نام سید محمد شروین اسبقیان به عنوان دبیر جدید فدراسیون مطرح شد اما این مسئله هم پس از گذشته بیش از یک ماه، منتفی به نظر می رسد.
امروز که بیش از چهار ماه از انتخاب و بیش از سه ماه از آغاز کار رئیس فدراسیون دو و میدانی می گذرد، این فدراسیون نه تنها دبیر و نایب رئیس ندارد بلکه تکلیف کمیته های این فدراسیون نیز مشخص نیست.
اول و دوم بهمن قرار است مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور برگزار شود. رقابت های داخل آسیا در پیش است و طبیعتا باید رقابت های قهرمانی کشور، حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی را داشته باشد. دو و میدانی ورزشی رکوردی است اما در فدراسیون دو و میدانی کمیته فنی وجود ندارد که رکوردهای ورودی تیم ملی یا مسابقات قهرمانی آسیا را مشخص کند.
از جذب حامی مالی هم با وجود گذشت چند ماه و وعده های چند باره کیهانی خبری نشده و فدراسیون دو و میدانی همچنان با مشکلات مالی خود دست به گریبان است.
کیهانی پیش از ورود به فدراسیون اعلام کرده بود اسامی همکارانش را به وزارت ورزش ارائه کرده اما مسئولین وزارتخانه پس از صدور حکم کیهانی چند بار گفتند نام کسی برای سمت های دبیری و نایب رئیسی این فدراسیون ارائه نشده است. در این میان هیچکس مسئولیت این تعلل را بر عهده نمی گیرد و فدراسیون ورزش پایه و مادر همچنان نه حامی مالی دارد و نه مسئولی غیر از رئیس فدراسیون.
زمان زیادی تا آغاز بازی های المپیک 2016 ریو باقی نمانده است. ایران تاکنون پنج سهمیه المپیک به دست آورده و دیگر ورزشکاران در تلاش برای رسیدن به ورودی هستند اما در شرایطی که هر از گاهی صدای نارضایتی یک دو و میدانی کار به گوش می رسد، هیچکس به فکر حل مشکلات این فدراسیون نیست.

منبع:‌ایرنا

دکمه بازگشت به بالا