تدوین برنامه درسی متناسب با بوم و جغرافیای هر استان/ توزیع رایانه در مدارس برای تولید بازی توسط دانشآموزان
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه تاکید برنامه درسی ملی بر واگذاری تدوین ۱۰ تا ۲۰ درصد از برنامه درسی به استانها است گفت: بنابراین متناسب با بوم و جغرافیای هر استان، برنامه درسی تدوین میشود.
![](https://ark-news.ir/wp-content/uploads/2025/02/637981468688202725-780x470.jpg)
به گزارش ارک خبر، حمید یزدانی افزود: نظام تعلیموتربیت ایران بر اساس مبانی نظری سند تحول است و امروز دانشآموزان با القاب مختلفی از جمله نسل زد و آلفا معرفی میشوند و دانشآموزانی هستند که آموزش از طریق بازی را بیشتر فرامیگیرند.
وی با بیان اینکه پس از تغییرات سند تحول، در کتاب کار و فناوری، بستههای آموزشی خوبی در حوزه کدنویسی و برنامهنویسی فراهم شد افزود: در کنار آن نیز با کمک معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور حدود ۳۲۰۰ رایانه در ۲۷ هزار مدرسه طی هفته آتی در بین آنها توزیع خواهد شد؛ بنابراین متناسب با شرایط دانشآموزان، آموزش را به سمتی بردهایم تا دانشآموزان بتوانند تولیدکننده بازی باشند.
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش در مورد برنامه درسی بومی و محلی نیز گفت: تاکید برنامه درسی ملی واگذاری تدوین ۱۰ تا ۲۰ درصد از برنامه درسی به استانها است تا متناسب با بوم و جغرافیای استان برنامه درسی تدوین شود. روشنکردن اهداف و یکپارچه شدن ادبیات منجر به بهبود روند آموزشی در استانها و مناطق خواهد شد.
یزدانی در برنامهای رادیویی با بیان اینکه در سنوات گذشته و با نهاییشدن امتحانات متوسطه دوم تقریباً بخش بزرگی از معلمان توانمند متوسطه اول به متوسطه دوم رفتند اظهارکرد: همچنین معلمانی برای کار و فناوری جذب شدند که همه مهارتها را نمیدانستند. تلاش شد در چندین دوره معلمان چندین مهارت آموزش ببینند تا در حوزه کار و فناوری توانمند شوند. باید از فرصتها استفاده کرد و توانمندسازی معلمان را در اولویت قرار دهیم.