ایران و فرانسه در حوزه دارو همکاری می کنند

پایگاه خبری ارک – مدیر بین الملل شرکت داروسازی لیم فرانسه درجریان بازدید از سازمان جمعیت هلال احمر ایران از همکاری های دوجانبه آتی بین تهران و پاریس در حوزه دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، پیرساورت روز چهارشنبه با اشاره به روابط مطلوب دو کشور گفت: در سال های گذشته ایران و فرانسه روابط مطلوب و پایداری داشتند و تنها در دوران تحریم این روابط تا حدودی کاهش یافته بود که قطعا پس از اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها روابط به مانند گذشته خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه لغو تحریم ها درهای جدیدی را بر روی دو کشور باز می کند، افزود: ما امیدواریم بتوانیم در حوزه تولید دارو و پزشکی با ایران تعاملات مناسبی داشته باشیم.
به گفته ساورت قرار است برخی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی را به ایران صادر کنیم و برخی از داروها و تجهیزات را از ایران به فرانسه وارد کنیم.
مدیربین الملل شرکت داروسازی لیم فرانسه در ادامه از حضور تیمی از وزارت بهداشت ایران در اوایل هفته آینده به فرانسه خبر داد و گفت: از نمایندگان جمعیت هلال احمر ایران نیز برای ماه اکتبر نیز دعوت کردیم که به فرانسه مسافرت کنند.
معاون اجرایی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه آماده افزایش همکاری ها با بخش داروسازی فرانسه هستیم گفت: امیدواریم در فضای جدید اجرایی شدن برجام بتوانیم همکاری های مثبتی را با کشور فرانسه داشته باشیم.
جواد فلاح در ادامه افزود: امیدواریم همکاری با این شرکت های بین المللی سبب بهبود توزیع دارو شود.
درجریان دیدار نمایندگانی از شرکت های داروسازی کشور فرانسه فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به آنها معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا